פסטה ונתחי חזה עוף בעגבניות טריות

2
642
פסטה ונתחי חזה עוף. צילום fotolia

מזג אוויר סגרירי הוא כמעט תמיד, לפחות עבורי, זמן מתאים להכנת מנת חזה חזה עוף עם פסטה. למה? כי זו מנה קלה מאוד להכנה, זו מנה שקשה מאוד לקלקל אותה וזו מנה בה אפשר – לאט לאט – להרחיב ולחשוף את הילדים, במקרה שלי הנכדים, לקשת של טעמים. במנה הזו נתקלתי, בעברי, במסעדות הפועלים הרבות שהיו פזורות בעיר נתניה. השימוש בעגבניות טריות פותרת אותנו בשימוש ברסק עגבניות וחמור מכך – שימוש בקטשופ – ומאפשרת טעם עדין יותר וטבעי יותר.

פסטה ונתחי חזה עוף בעגבניות טריות

חומרים

נתח חזה עוף שלם לחתוך לקוביות או רצועות
2 עגבניות בשלות חתוכות לקוביות
פלפל אדום (גמבה) חתוך לקוביות או רצועות דקות
כף שטוחה פפריקה אדומה
בצל גדול פרוס
3 שיני שום חתוך/כתוש
סיר עם מעט מאוד שמן
1/2 שקית פסטה (בורג או צינור)

אפשרות הוספה: עגבניות שרי, עלי בזיליקום

אופן ההכנה:
כשלב ראשון תכינו את הפסטה על-פי הוראות יצרן. במקביל, מחממים בסיר את השמן (יש כאלה הנוהגים להשתמש בשמן בישול לו מוסיפים כף שמן זית לטעם). להזהיב את הבצל להוסיף את העגבניות הבשלות, הפלפל האדום והשום ולבחוש במשך שלוש דקות. להוסיף את קוביות חזה העוף ולבחוש לסגירה (חזה העוף מקבל מכל צדדיו צבע לבן – אך בפנים הוא עוד חי).להנמיך את האש לעוצמה בינונית-חלשה, לכסות הסיר במכסה ולבשל כ-20 דקות. בעיקרון לא צריך להוסיף מים כיוון שהעגבניות מפרישות נוזלים. להוסיף את עגבניות השרי וכן את הבזיליקום ולהקפיץ לחמש דקות נוספות. אני מוסיפה עלה אחד של בזיליקום כדי להרגיל את הנכדים לטעם. את הפסטה המוכנה (אחרי שסוננה) תוסיפו כעת לעוד שתי דקות הקפצה ובחישה לספיגת הטעמים. תטעמו ותתקנו טעמים באמצעות מלח ופלפל. בתיאבון.

אני עומדת לרשותכם לכל שאלה או הצעה בטלפון 073-2522222 שלוחה 0 (בקשו את רבקה) וכמובן כאן, באפשרויות התגובה. מוזמנים להתרשם ממתכונים נוספים שלי בעיתון נתניה און ליין וכאן בבלוג: נתניה מבשלת – רבקה פ. 

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן