טיוטת הצעת תקציב עיריית נתניה: 1.4 מיליארד שקלים

0
617
כסף כלכלה צרכנות מחאת השולמנים נתניה
צילום פוטוליה

 

ועדת הכספים העירונית בראשותו של חבר המועצה, שלמה ישי, אישרה את עקרונות הצעת התקציב השוטף לשנת 2016 – אותו הגישה עיריית נתניה –תוך הגשת תיקונים קטנים – זאת במהלך דיון שהתקיים ביום שלישי. בעוד כשבועיים צפויה מועצת העיר נתניה לאשר את התקציב המוצע. עם זאת, להערכת גורמים בקואליציה העירונית, צפויים מספר תיקונים תקציביים קלים ואין סכנה למשבר קואליציוני.

הצעת התקציב הרגיל לשנת 2016 עומדת  על סכום של כ- 1,399.5 מיליארד שקלים ומשקפת גידול של כ-32 מלש"ח לעומת תקציב 2015 המעודכן. תקציב הפיתוח העירוני, בתוספת תקציבי החברות העירוניות יעמוד על סך כולל של 717 מלש"ח. סך כל הצעת התקציב הרגיל והבלתי רגיל עומדת על סך של כ- 2.1 מיליארד שקלים. הגידול בתקציב בסך32 מלש"ח נובע, כך עולה, מתוספת על-פי חוק למרכיב השכר בסך של 2% וכן תוספת תקציבית של 3.5% לכלל הפעולות השוטפות בשל שיפור מערך הגבייה. בתוך כך, שנת התקציב 2015 צפויה להסתיים באיזון תקציבי מלא – מה שיוביל להכרזת משרד הפנים על עיריית נתניה כעל "עיר איתנה". להכרזה זו, מלבד משמעות יוקרתית, גם משמעות כספית וכן ביצועית אשר תקל על עיריית נתניה לקבל אישור משרד הפנים על החלטת מועצת מועצת העיר להוזלת שורה של סעיפים בסיווגי הארנונה.

בתקציב 2016 הושם דגש על החינוך. תקציב החינוך יעמוד בשנת 2016 על סכום כולל של 480.8 מלש"ח (34.3% מסך התקציב העירוני) – כאשר 157.6 מלש"ח מהתקציב יוקצה למימון פרויקטים ומיזמי העשרה לתלמידי העיר.

בתקציב 2016 בסעיף רווחה, יעמוד התקציב על סך של 50.9 מלש"ח. מדובר בגידול של כ-1.3 מלש"ח ביחס לשנה שעברה והוא כולל בתוכו גידול בהיקף העסקת עובדים סוציאליים ומימון תכניות חדשות לרווחת הציבור.

רווחה: המימון העירוני בנושא רווחה יעמוד על 50.9 מיליון ₪ בהשוואה לשנת 2015 תקציב מקורי שעמד על כ-48.3 מיליון ₪  וגדל ב כ-1.3 מיליון ₪. כמו כן חל גידול בהיקף העסקת עו"ס.

גם נושא החינוך הבלתי-פורמאלי, זאת באמצעות העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, זוכה השנה – לאחר שנים ארוכות של קיפאון – לזרקור. תקציב העירייה לעמותה יעמוד על 3.5 מלש"ח לתפעול רשת הספריות, תקציב המחלקה לחברה ונוער יעמוד על 1.7 מלש"ח ואילו תקציב לפעילויות צעירי העיר יעמוד על 0.87 מיליון שקלים. סכומים המשקפים גידול חד ביחס לשנים עברו.

תקציב הפיתוח לשנת 2016 גם כן מוגדר כאחד הגבוהים ביותר שידעה העיר נתניה. השנה יעמוד התקציב הכולל לפיתוח על סכום של 717 מלש"ח.

"תקציב 2016 הינו תקציב חברתי ומאוזן, המבטא גידול בפעילות בכל תחומי החיים", מסרה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר: "התקציב משקף ראייה עירונית ומענה מקיף לצרכי החינוך, הרווחה והפנאי ולצעירי העיר. לצד מגוון הפרויקטים החברתיים, נמשכת תנופת הפיתוח, הקמת תשתיות חדשות ושדרוג תשתיות עירוניות ותיקות בכל רחבי העיר".

 

.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן