הכרזת מלחמה: פיירברג פיטרה את חברות המועצה טלי מולנר וציפי קפל

זמן קצר לפני כניסת השבת פרסמה ראש העירייה פוסט ממנו ניתן להבין, כי סיעת פעימה חדשה מחוץ לקואליציה; מולנר בתגובה: מפטרים אותנו כי נלחמנו על העקרונות שלנו; מקורבים למולנר ולקפל: טעות קשה של פיירברג

0
2068
חברות המועצה טלי מולנר וציפי קפל בהפגנה נגד סגירת בי"ס שז"ר. צילום מדף הפייסבוק של טלי מולנר, לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודיעה זמן קצר לפני כניסת השבת, כי סגניתה טלי מולנר וחברת המועצה, ציפי קפל, הוצאו מהקואליציה.

בפוסט שפרסמה בפייסבוק פירטה בין השאר מי חברי המועצה שיקחו את תפקידיהן של חברות המועצה. "אני מודיעה היום, כי חבר המועצה אבי סלמה ימונה לסגן ראש העיר ללא שכר בנוסף לתפקידיו כממונה על הכספים ויו"ר חל"ת. תיק הרווחה יועבר לידי סיעת אחריי, תיק החופים יועבר לידיה של סגנית ומ"מ ראש העיר עו"ד שירי חגואל-סיידון – בנוסף לתחומי האחריות שקיבלה בישיבת המועצה. תיק מעמד האישה יועבר לידי חברת המועצה תרצה גרינפלד. על שינויים נוספים אודיע בתחילת שבוע הבא".

בהודעתה הודתה פיירברג-איכר למולנר ולקפל. "לאחר שהודעתי לממונות שכיהנו בתפקיד עד כה באופן אישי על כך, אני מבקשת להודות להן גם כאן, בשלוש שנים האחרונות עבדנו בשיתוף פעולה ואני בטוחה שבעתיד נשוב ונשתף פעולה, דלתי תמיד פתוחה עבור כולם, כך היה וכך יהיה".

ההודעה של ראש העירייה גררה תגובות קשות. גורם בכיר מסר, כי פיירברג איכר עשתה טעות פוליטית קשה כשפיטרה את מולנר וקפל. מנגד, היו דעות לכיוון השני.

לאחרונה התגלעו חילוקי דעות בין חברות סיעת פעימה חדשה, טלי מולנר וציפי קפל לבין חברי הקואליציה. הרקע: התנגדותן לסגירת בית ספר שזר.

מולנר אף פרסמה השבוע פוסט בו כתבה: "אני גאה להיות "שחקנית בהבימה". אני נאבקת ועושה את זה באמונה שלמה בצדקתי ובצדקת מאבק תלמידי שזר. אני נלחמת למענם ולא יוצאת מחדר הישיבות כשצריך להצביע נגד הסגירה".

מולנר הוסיפה, כי צעקה נגד סגירת בית הספר עם דמעות בעיניים. בתגובה אמרה לה ראש העירייה, שהיא יכולה להיות שחקנית בהבימה.

ההודעה של ראש העירייה גררה תגובות קשות. גורם בכיר מסר, כי פיירברג איכר עשתה טעות פוליטית קשה כשפיטרה את מולנר וקפל. מנגד, היו דעות לכיוון השני. לדבריו מדובר בחברות מועצה פעילות מאד, אהודות על הציבור, בעלות כוח אלקטורלי. בנוסף מסר, כי השתיים תהפוכנה לאופוזיציה לוחמת ולפיירברג מחכים "חיים לא קלים" בעניין.

באחת התגובות כתבה תושבת העיר: "איזה בזבוז משאב יקר דווקא לפני יום האישה ככה לקצץ כנפיים לשתי נשים שעשייתן הורגשה בכל הכח למען התושבים ולא למען הפוליטיקה. אבל באמת אני לא דואגת להן כי שתיהן לביאות אמיתיות ולפעמים מה שאפשר לעשות מבחוץ יותר ערכי ממה שאפשר לעשות מבפנים".

מנגד כתבה תושבת אחרת: "ראשית ראוי לציין לשבח את פעילות העירייה ואת ראש העירייה מרים פיירברג. באמת שיש לנו את אחת הערים הכי היפות והמפותחות בישראל".

פיטורים באמצעות הווטסאפ

חברת המועצה טלי מולנר התייחסה להודעתה של ראש העירייה. "לפני כניסת השבת נודע לי בהודעת ווטסאפ שקיבלתי מראה"ע, כי פוטרתי מתפקידיי בעירייה (אותם מילאתי בהתנדבות).
בהודעת ווטסאפ ששלחה אלי כתבה לי ראה"ע, כי אני מפוטרת והשותפות הקואליציונית בינינו הסתיימה. מיד לאחר הודעת הווטסאפ פרסמה ראש העיר פוסט ובו כתבה שהתיקים עליהם אני ממונה (בהתנדבות מלאה) עוברים לחברי מועצה אחרים. (חלקם כבר מיהרו להעלות פוסט ולהתהדר בזה.) כמובן שהודעה זו מתייחסת גם לחברתי ציפי קפל אשר יחד איתי והחל מהיום נהייה חברות אופוזיציה".

עוד כתבה בהודעתה, כי "…העילה לפיטורים היא גם העובדה שהעליתי הצעה לסדר להצבת הפודטראק בעיר בסופ"ש (הגשת הצעה לסדר נעשתה כבר בעבר עיי חברי מועצה אחרים). לא הסכמתי לוותר על זה למרות שהתחננו וביקשו ממני להוריד ואני לא ויתרתי, אך בעיקר בגלל העובדה שניסיתי בכל כוחי ומאודי להגן על ילדי שז"ר ולמנוע את סגירת ביה"ס. לכן כשדיברתי הייתי נסערת וצעקתי עם דמעות בעיניים. הכל בגלל סגירת שז"ר ולמען הילדים. ראה"ע צעקה עלי שאני שחקנית ואני לא שתקתי והמשכתי להילחם למען ביטול הסגירה. ראש העיר כתבה לי שהתנהגתי בצורה לא מכובדת ולכן אני מפוטרת".

טלי מולנר מגיבה לפיירברג: "אני וציפי לא ניעלם ולא נפסיק לפעול ולדאוג לכם ולעיר. מפטרים אותי כי העזתי. כי הרמתי את הקול. מפטרים כי נלחמתי על העקרונות שלך".

מולנר התייחסה לצורה בה בוצעו הפיטורים. "אז אם תיארתי לעצמי שדברים כאלו עושים בשיחה במשרד, מסתבר שטעיתי. היום מפטרים אותך בהודעת ווטסאפ. עצוב והזוי שזה תפס אותי בדיוק בזמן שחילקתי אוכל לנזקקים ומודיעים לי שלוקחים ממני את תיק הרווחה עליו הייתי ממונה בהתנדבות. אני וציפי עוברות לאופוזיציה ונמשיך משם לדאוג לכם ולעשות רק טוב לעיר מספסלי האופוזיציה. עשינו את כל תפקידינו בהתנדבות מלאה נמשיך לעשות זאת גם כעת. אנחנו כאן, סיעת פעימה חדשה, אני וציפי לא ניעלם ולא נפסיק לפעול ולדאוג לכם ולעיר. מפטרים אותי כי העזתי. כי הרמתי את הקול. מפטרים כי נלחמתי על העקרונות שלך. לא כך מתנהגים לחברי מועצה שנתנו את הלב והנשמה שלוש שנים, מבוקר עד לילה, ובהתנדבות מלאה. אבל היא ראש העיר וזו זכותה להחליט מה שהיא רוצה. אנחנו מהיום חברות אופוזיציה ותמיד נהיה כאן בשבילכם. שום דבר לא ישבור אותנו ואת רוחנו. אנחנו מוקפות בחברים ותומכים רבים תודה לכולכם על התמיכה הרבה".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן