כך תכינו תפוחי אדמה אפויים מושלמים בשמנת וסלמון

לתת כבוד לאוכל זה "להלביש" אותו נכון. קבלו מתכון לתפוחי אדמה אפויים, כאלה שמגישים עם שמנת חמוצה וסלמון מעושן. הסוד, אגב, הוא באפייה. 

0
5138
לתת כבוד לאוכל זה
הסוד טמון בדרך האפייה. כמה יותר פשוט, ככה יותר טעים.

לתת כבוד לאוכל זה "להלביש" אותו נכון. קבלו מתכון לתפוחי אדמה אפויים, כאלה שמגישים עם שמנת חמוצה, סלמון מעושן והמון שמיר קצוץ (אפשר גם עירית). הסוד, אגב, הוא באפייה. 

 תפוחי אדמה אפויים עם שמנת, סלמון וכמובן עירית קצוצה

מרכיבים:

4-5 תפוחי אדמה לבנים גדולים (רצוי מעל 150 גרם לאחד)

כף שמן זית

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

גביע שמנת חמוצה – רצוי בלי הרבה אחוזי שומן

100 גרם סלמון מעושן

2 כפות מיץ מלימון טרי

רבע כוס גבינת צ’אדר מגורדת

2 כפות שמיר קצוץ דק

שלבי הכנה:

 שלבי הכנה:
מחוררים עם מזלג את תפוחי האדמה, חמש – שש פעמים. מורחים שמן מסביב לכל תפוח אדמה. מפזרים מלח על כל תפוח אדמה עם הקליפה. עוטפים כל תפוח אדמה עם רדיד אלומיניום. מחממים תנור במצב גריל לחום של 210 מעלות. ממתינים עשר דקות ומכניסים את תפוחי האדמה לשעה. מדי פעם מסובבים את תפוחי האדמה כדי שיאפו היטב מכל הכיוונים.

עשר דקות לפני שמסיימים בודקים עם מזלג האם אפינו מספיק את תפוחי האדמה. אם לא, משאירים לעוד 10 דקות. מוציאים ומניחים על משטח העבודה לזמן קירור של חמש דקות. פותחים את רדיד האלומיניום וחוצים לשתיים – אבל – לא עד הסוף כדי ליצור מעין "ז'קט".

עם מזלג מועכים את החלק העליון של תפוח האדמה. מפזרים קצת גבינת צ'אדר מגורדת. מעליה מוזגים שמנת חמוצה. בקערה נפרדת משלבים בין חתיכות הסלמון, השמיר, העירית, מיץ הלימון והצ'אדר. מערבבים ומגישים בצד.

עוד מתכונים קלים מבית נתניה מבשלת וסער אהרוני: 

כרובית אפויה בשלמותה – הכי פשוט, הכי טעים

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן