עמק חפר נגד משרד החינוך: אנחנו ננהל את מבואות ים

ד"ר גלית שאול בעתירה לביהמ"ש: "יש לבטל המכרז לניהול כפר הנוער מבואות ים וביה"ס רמות ים בתוכו – ולהעביר את הניהול לידי מועצת עמק חפר".

0
910
בית ספר רמות ים - כפר הנוער מבואות ים
בית ספר רמות ים - כפר הנוער מבואות ים

המועצה האזורית עמק חפר עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו כנגד משרד החינוך והחברה לחינוך ימי. בבקשה דורשת העותרת לבטל את המכרז לניהול כפר הנוער הימי מבואות ים ושל בית הספר רמות ים הנמצא בו.

המועצה מבקשת בעתירה להורות למשרד החינוך, להעביר לידי המועצה או לגוף מטעמה את ניהול כפר הנוער בכללותו. את הבקשה נימקו במועצת עמק חפר במלים: "לנוכח הניסיון המצטבר, המצביע על הצלחת מודל ניהול שכזה בכפרי נוער. כפרי נוער בהם הרשות המקומית, שבתחומה פועל כפר הנוער, נוטלת חלק פעיל בניהול כפר נוער ובית ספר. בין במישרין ובין באמצעות גוף מנהל שבו היא שותפה".

המועצה טוענת כי מכוח היותה רשות החינוך המקומית, היא זו המוסמכת לקבוע את זהות הגורם שינהל את בית הספר. על כן, ניסיון לקבוע את זהותו של גורם זה תוך התעלמות ממנה משולל בסיס חוקי.

רמות ים, אשר נמצא במתחם כפר הנוער מבואות ים, הוא אחד משלושה תיכונים בעמק חפר. בבית הספר לומדים למעלה מ-1,100 תלמידים מתחום המועצה האזורית. בנוסף, כ-300 תלמידי פנימיית מבואות ים.

לאחרונה גילתה מועצת עמק חפר, כי משרד החינוך עומד לפרסם מכרז לגוף מנהל ומתפעל של בית הספר "רמות ים" וכפר הנוער "מבואות ים". צעד זה, כך נטען, ללא שהמועצה עודכנה בכך או נטלה כל חלק בעיצוב המכרז ותנאיו.

בעקבות זאת, ב-3.3.2021 שלחה ראש מועצת עמק חפר, ד"ר גלית שאול, פניה דחופה למשרד החינוך בדרישה לעצור את המכרז. אולם, הדבר לא התבצע.

בכפר הנוער מבואות ים, באמצעות ביה"ס רמות ים לומדים מעל 1100 תלמידים

בעתירה, שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד נטע ארז, התמקדו בשני הליכים. הראשון: עצירת המכרז לניהול מבואות ים ורמות ים באמצעות צו ביניים. זאת כיוון שבוצע  ללא כל שיתוף, הסכמה, או התייעצות עם המועצה. ההתעלמות ומנכונותה של המועצה לנהל בעצמה (או בעזרת גוף מטעמה), נעשה "בחוסר תום לב". עוד לטענת המועצה: "באופן שאינו סביר בצורה קיצונית, המצדיק ומחייב התערבות שיפוטית".

בעתירה מצוין, כי כבר בתחילת שנת 2019 הביעה המועצה את נכונותה. בין השאר, לניהול כפר הנוער מבואות ים על כל רכיביו – לרבות הפנימיה והמשק החקלאי. "זאת מתוך תפיסה חינוכית הרואה בכפר הנוער, על כל מרכיביו, כמכלול חינוכי אחד. מכלול שמרכיביו משתלבים זה בזה ואשר תורמים להפיכתו למתחם חינוכי אחד", נכתב בעתירה.

בד בבד עם הגשת העתירה לבית המשפט, ביקשה המועצה צו ביניים לעצירת הליכי המכרז. הליכים להעברת ניהול כפר הנוער וניהול בית הספר רמות ים לידי גורם אחר, ללא הסכמתה. בית המשפט הורה למשיבים להשיב לבקשה, עד ליום 19.4.21.

"לא ייתכן שלא נהיה חלק מרכזי בניהול כפר הנוער מבואות ים ובתוכו רמות ים". כך קובעת ראש המועצה ד"ר גלית שאול. עוד הוסיפה למערכת נתניה און ליין: "מדובר במוסד חינוכי מוביל ומשמעותי בעמק חפר. אנחנו נעשה הכול על מנת לדאוג לכלל התלמידים הלומדים בבית הספר. זאת על מנת שיזכו למענים האיכותיים והמתאימים להם ביותר".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן