עיריית נתניה הגישה תביעה ייצוגית נגד שרי הפנים והאוצר

ראש עיריית נתניה מבקשת מבג"צ לחייב את המדינה, כמי שמחזיקה בבעלות על החופים, בהוצאות השימוש עליהן. "מדובר באנומליה: המדינה הבעלים - העירייה משקיעה ומשלמת" 

0
686
מרים פיירברג איכר ראש עיריית נתניה
מרים פיירברג-איכר

ראש עיריית נתניה מבקשת מבג"צ לחייב את המדינה, כמי שמחזיקה בבעלות על החופים, בהוצאות השימוש עליהן. "מדובר באנומליה: המדינה הבעלים – העירייה משקיעה ומשלמת" 

עיריית נתניה בהובלת ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר, הגישה בבוקר יום ראשון עתירה לבג"צ כנגד משרדי הפנים והאוצר והעומדים בראשם – שר הפנים ושר האוצר. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אשר אילוביץ' ממשרד פריש שפרבר ריינהרץ ושות', מביעה עיריית נתניה, למעשה, את מחאתה כנגד העובדה שחופי העיר שייכים למדינה. אולם, האחריות המוחלטת על אחזקתם ותפעולם מוטלת על העירייה.

מדובר בעול כלכלי כבד ביותר, זאת בשעה שאין לעיריית נתניה הכנסות מחופי הים שלה. עם זאת, בהיבטים הכלכליים והמשפטיים, נדרשת עיריית נתניה להשקעות ניכרות. בין השאר, על עיריית נתניה מוטלת אחריות נזיקית ואפילו פלילית. במצב עניינים זה מבקשת פיירברג-איכר מבג"צ, שיורה על העברת האחריות לתפעול ואחזקה של חופי הים למדינת ישראל.

פיירברג-איכר מתריעה כבר שנים רבות על האנומליה שנוצרה לגבי חופי הים. "לא רק שאחזקת החופים מטילה עול כבד על עיריית נתניה, גם חלוקת המשאבים בין ערי החוף השונות אינה שיוויונית", אומרת פיירברג. "קיימות ערי חוף שנהנות מהכנסות הנובעות מן החופים. לדוגמא: הנמל באשדוד ובחיפה, תחנת הכוח בעיר חדרה והמרינה בהרצליה מכניסים הכנסות קבועות ממיסים לערים בהן הם נמצאים. לנתניה, לעומת זאת, אין הכנסות כלל מחוף הים הארוך שלה. אין אפשרות לגבות דמי כניסה מן המשתמשים בחוף, למרות שרבים מהם מגיעים מכל רחבי הארץ".

מסיבה זו, כאמור, מבקשת העירייה כי המדינה תיקח על עצמה את האחריות לאחזקת החופים. לחילופין, תשפה את העירייה בגין הוצאותיה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן