כתונת הפסים היא לא רק של יוסף – תערוכה בנתניה

"כתונת הפסים היא לא רק של יוסף" - כך קובעת ד"ר נורית צדרבוים, אוצרת התערוכה המתמקדת בהיבטים שונים בסיפור המקראי על יוסף

0
471
בתמונה: שלוש יצירות מתוך התערוכה
שלוש יצירות מתוך התערוכה "כתונת הפסים" של מאת דליה לנגר, דליה לביא ורבקה נבו.

כתונת הפסים היא לא רק של יוסף" – כך קובעת ד"ר נורית צדרבוים, אוצרת התערוכה המתמקדת בהיבטים שונים בסיפור המקראי על יוסף.

ביום שישי (10.03) תיפתח, רשמית, התערוכה "כתונת הפסים היא לא רק של יוסף". בתערוכה, שתתקיים בגלריה שעל הצוק – נתניה, יציגו תשעה אמנים את יצירותיהם.

התערוכה משתמשת בסיפור יוסף על כל המשתמע ממנו כאירוע מיתי, צורני ומטפורי. סיפורה של הכתונת מופיעה במקרא. על-פי אוצרת התערוכה, ד"ר נורית צדרבוים, היא משמשת למעשה ארכיטיפ אוניברסלי. "אותה 'כתונת פסים' משמשת משל ומטאפורה למצבים אנושיים שונים. מצבים של תמימות והתנשאות, יחסי הורים וקנרת אחים. גם גנדרנות, אהבה, שנאה וזיכרון", אומרת ד"ר צדרבוים.

האמנים המשתתפים בתערוכה מתמקדים ברמיזות שבסיפור יוסף וכתונת הפסים עם הלקחים והתובנות. הם בוחנים באיזה מקום אישי או חברתי זה פוגש אותם. חלקם בחר להדגיש את נושא הגנדרנות באמצעות אביזרי אופנה. חלק בחרו להתמקד במאבקים בין עמים והשוו ויצרו קשר לאותה תלבושת פסים שלבשו היהודים במחנות ההשמדה.

במהלך חודש התצוגה יתקיימו, במקביל, מפגש משוררים ומשוררות באירוע שנקרא 'השמיעי קולך רחל', בו המשוררים יקראו משירתם שעוסקת בדמות הנשית – האם, המשוררת, האישה המקראית, או אישה בת ימינו. וזאת בהדהוד ליום האישה הבינלאומי שמתקיים באותו זמן. בנוסף, רב שיח בהשתתפות היוצרים.

בתערוכה מופיעות יצירותיהם של דליה סינקלר אילון, דליה לביא, דליה לנגר, אריק שניידר, נעמי כרוך, חדווה בן דוד, יוקי דביר, נטע אבידר, רבקה נבו.

  • בקולאז' שלוש יצירות מאת דליה לנגר, דליה לביא ורבקה נבו.