על אף התייקרות הריביות במשק, פרויקט שיקום חזיתות בנתניה יימשך

החברה לפיתוח ולתיירות בנתניה תמשיך להפעיל את פרויקט שיקום חזיתות - כך נקבע בתום ישיבת עבודה; עיריית נתניה תקדם מתווה לתוספת כספים משמעותית למיזם.

0
228
שיפוץ חזיתות בנתניה. צילום ארכיון באדיבות עיריית נתניה
שיפוץ חזיתות בנתניה. צילום ארכיון באדיבות עיריית נתניה

החברה לפיתוח ולתיירות בנתניה תמשיך להפעיל את פרויקט שיקום חזיתות – כך נקבע בתום ישיבת עבודה; עיריית נתניה תקדם מתווה לתוספת כספים משמעותית למיזם. 

החברה לפיתוח ולתיירות נתניה (חל"ת) תמשיך להפעיל את פרויקט שיפוץ החזיתות. זאת, על אף התייקרות הריביות במשק והעלויות שנוספו לפרויקט. ההחלטה על-כך התקבלה בתום ישיבת עבודה שנערכה עם מנכ"ל העירייה יורם כהן. בישיבה, בה השתתפו בנוסף גזבר העירייה שגיא רוכל  ומנכ"ל חל"ת רמי דואני, הוחלט על קידום מתווה לתוספת כספית משמעותית לטובת הפרויקט. הפרויקט מתבצע מזה 12 שנים ברציפות. את המתווה יציגו הגורמים השונים לאישור ועדת הכספים בעירייה.

במסגרת הפרויקט שופצו עד כה למעלה מ-300 בניינים משותפים. בבניינים אלה מתגוררת כ-6500 משפחות. היקף העבודה המצטבר מוערך בסכום של כרבע מיליארד שקלים.

פרויקט שיקום חזיתות הוא מיזם משותף לעיריית נתניה ולחל"ת שהיא הזרוע הביצועית של העירייה.  עיריית נתניה מאשררת מדי שנה תקציב למימון פרויקט שיפוץ חזיתות ברחבי העיר. מטרת המיזם היא להביא לשיפור חזות פני העיר ואיכות חיי התושבים. זאת, כהליך משלים לתהליכי ההתחדשות העירונית ולפיתוח מתחמי מגורים חדשים. במסגרת זו מעניקה העירייה באמצעות חל"ת מטריה ניהולית וסל הטבות ותמריצים לעידוד שיפוץ הבית המשותף.

ניהול השיפוץ על ידי חל"ת מנטרל את רוב הקשיים הכרוכים בניהול השיפוץ על ידי ועד הבית. החל מהשגת הסכמת הדיירים, ניהול ההתקשרות מול הקבלן על כל המשתמע מכך, שמירה על איכות העבודה וסטנדרטים גבוהים, ביטוחים, מתן הלוואות, ערבויות בנקאיות ועוד.

גובה ההלוואה נקבע על פי קריטריונים מוגדרים מראש. בין היתר, על-פי סיווגי הארנונה באזור בו ממוקם הבניין. שיפוץ הבניין מתבצע ברמת גמר גבוהה, לפי התקנים החדישים. השיפוץ עצמו אינו מתמקד רק בחזית, אלא בכל המעטפת החיצונית של הבניין. בנוסף, הדיירים יכולים לבחור על פי התקציב העומד לרשותם האם לשפץ גם את חדר המדרגות, הלובי ועוד.