עיריית נתניה פועלת להכפלת שטחי התעסוקה ומקומות עבודה

1
188
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

תכנית אזורי התעסוקה המטרופוליניים, הופקדה בוועדה המחוזית. מדובר באחת התכניות המרכזיות שאמורה לשנות את מפת התעסוקה בעיר ולהביא להכפלת שטחי התעסוקה בעיר נתניה.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הפועלת בנושא מזה למעלה מעשור, מסרה בתגובה כי "בכוחה של התכנית להביא לשינוי עתידה התכנוני של נתניה ולהביא להמשך פיתוח אזורי התעסוקה תוך מיצובה של העיר כמרכז תעסוקה מטרופוליני".

התכנית, שכאמור הופקדה בוועדה המחוזית מתייחסת לכלל מתחמי התעסוקה בתכנית האתמ"מ: קריית אליעזר, קריית יהלום, "רצועת האמצע" (בין כביש החוף למסילת הרכבת), ברכת חנון, קריית ספיר ופארק המדע (מזרחית לקריית ספיר).

מהנדס העירייה, האדריכל ארז טל, מסר כי התכנית תביא ליצירת עתודת קרקעות משמעותית לתעסוקה, תוך קביעת מתחמי פיתוח ועיצוב נפחי הבנייה והמרחב הציבורי, לצד שיפור ושדרוג הנגישות של אזורי התעסוקה וחיזוק הקשר בינם לבין חלקיה המזרחי והמערבי של העיר".

התכנית עצמה תואמת את תכנית המתאר הכוללנית של נתניה – נת/2035 – ויוצרת מערכת תחבורתית מפורטת של כבישים ומסילות- שבמרכזם "חוט השדרה" לאורך מסילת הרכבת. כמו כן, התכנית מציעה זכויות בנייה גבוהות, כדי לאפשר יוזמה והשקעה בשנים הקרובות – תוך ניצול מרבי של עתודות הקרקע לצורכי תעסוקה – זאת על רקע ניסיון העבר בו באזור התעסוקה פולג, ששטחיו נוצלו כמעט עד תום, קיימת דרישה למשרדים ולחברות נוספות, אולם בשל הבנייה הנמוכה יחסית, התפוסה היא פחותה יחסית.

תכנית המתאר הכוללנית של נתניה וחלום הפיכת נתניה למטרופולין, גורר התנגדות ציבורית נרחבת- הן מצד תושבים ופעילי ציבור בשכונות החדשות והן מצד תושבי מרכז העיר והשכונות הוותיקות, הטוענים כי "במקום לחשוב איך בונים חדש, מוטב שהעירייה תשקיע בקיים – הן מבחינת תשתיות תחבורתיות והן מבחינת פיתוח אפשרי וחידוש מבנים. ססמאות כמו "עיר בר-קיימא" או "התחדשות עירונית" הן בעיקר בגדר ססמאות".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן