מהאקדמיה לחינוך: נתניה מובילה ארצית בהכשרת מורי העתיד

1
112
טובה דולב - נתניה
טובה דולב, ראש מינהל החינוך - עיריית נתניה. צילום רן אליהו

במסגרת שיתוף פעולה שבין עיריית נתניה לסמינר הקיבוצים – פתחה עיריית נתניה תכנית מיוחדת להסבת אקדמאים להוראה, המיועדת לתושבי נתניה. התכנית הארצית מותאמת לאתגרים ולצרכים של העיר והיא נועדה, כך נמסר לתקשורת, להכניס כוח הוראה איכותי נוסף למערכת החינוך בנתניה.

במסגרת התכנית הסטודנטים לומדים יום בשבוע במכללה ויום נוסף בבתי הספר של נתניה. נתניה היא אחת מעשר רשויות שהצטרפו לתכנית, כאשר השנה החלו את התכנית כ-300 אקדמאים משלל המקצועות והתחומים מכל רחבי הארץ.

משרד החינוך, אשר תומך ביוזמה זו המעודדת שיתופי פעולה בין האקדמיה לשדה החינוכי, מעריך כי היוזמה – לה נרשמים רבים בשלב זה – היא אחת התכניות החשובות ביותר בהכשרת מורי העתיד, זאת לאור מחסור במורים במערכת החינוך.

טובה דולב, ראש מינהל חינוך וחברה בעיריית נתניה, המובילה את התכנית בעיר, ציינה כי "נתניה גייסה את הקבוצה הגדולה ביותר ברמה הארצית וכ- 45 בעלי תואר ראשון הגרים בעיר, יוכשרו למערכת החינוך. זוהי תכנית דגל מבחינתנו והדגמה נוספת למהלכים החדשנים, אותם אנו מובילים במערכת החינוך".

האם מטרת התכנית היא הכנסת מורים בעלי הכשרה אקדמית רחבה יותר למערכת, או בשל מחסור בכוח אדם?

"אציין ואין זה סוד, שגם ברמה הארצית וגם בנתניה קיים מחסור במורים. קצב המורים הפורשים מול המצטרפים גבוה יותר – זאת ללא קשר לגידול המתמיד במספר התלמידים. התכנית תזרים למערכת החינוך אנשים בעלי ניסיון חיים וניסיון מקצועי רחב ומגוון, אשר יעשיר את שורותינו. אנו מדברים על הצורך להפוך את מערכת החינוך למעודכנת ולאטרקטיבית עבור התלמידים, אבל לא פחות מכך, גם עבור המורים. זוהי בהחלט עדות לכוח המשיכה של מערכת החינוך. אני מאחלת הצלחה לסטודנטים

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן