פנייה ליועץ המשפטי לממשלה: בטל יישום נתיב פלוס

0
188
פקק תנועה - כביש 57 - נתניה כפר יונה
צילום fotolia

עורך דין, ד"ר ניסן שריפי, מצטרף למאבק הציבורי בדרישה לביטול נתיב + 2, המיושמת מזה כחודש וחצי בכביש החוף, זאת למורת רוחם של מאות אלפי נהגים התקועים בפקקים, בהם תושבי אזור נתניה. במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, טוען ד"ר שריפי כי מדובר בהחלטה לא מידתית, לא סבירה ואשר אינה עומדת במבחן בג"צ ופסיקת בית משפט העליון באשר לסמכויותה של ממשלת מעבר. זאת מבלי לגעת בעובדה, כי כלל הרשויות שנפגעו מהמיזם לא יודעו ולא שותפו.

בפנייתו כתב ד"ר שריפי, כי "כידוע, הממשלה הנוכחית היא ממשלת מעבר, על כל המגבלות הכרוכות בכך על פי דין ופסיקת בית המשפט העליון. כך, בין השאר, "מתחם הסבירות" לבחינת פעולותיה של ממשלת מעבר הוא מתחם צר יותר לעומת מתחם הסבירות של ממשלה נבחרת אשר נהנית מאמון הכנסת, ועליה לנהוג באיפוק בהתוויית מדיניות ובפעולותיה, אלא אם כן קיים "צורך ציבורי חיוני בעשייה". בית המשפט העליון הדגיש כי איפוק זה הינו מוגבר יותר כאשר מדובר בממשלה המכהנת לאחר הבחירות, בטרם הוקמה ממשלה חדשה (ראה בג"צ 5167/00 וויס נ' ראש הממשלה)".

עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

עוד ציין ד"ר שריפי, כי "במילים אחרות, הציפייה מממשלת מעבר היא לנהוג בהקפאת המצב הקיים ("סטטוס קוו") עד לבחירת ממשלה חדשה, אשר רוב מניינם של חברי הכנסת תומך בה. לפיכך, פסול הוא מעיקרו שינוי המדיניות המהותי אותו ביצע בחודש האחרון שר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ. שינוי זה, אשר נועד, כביכול, ליתן עדיפות למי שנוהג ברכב כשנוסע אחד לפחות לצידו בכביש החוף ושני נוסעים לצידו בכביש איילון ("נתיב פלוס"), גורם לפקקי תנועה אדירים בצירים המרכזיים בארץ, ואף גורם לצווארי בקבוק בתוככי הערים הגובלות בצירי תנועה אלה, בעיקר המדובר בערים נתניה והרצליה. חיילים מאחרים להגיע לבסיסיהם; סטודנטים ותלמידים מפסידים שיעורים חשובים; עובדים מגיעים למקומות עבודתם באיחור רב, והתנועה במרכז הארץ הפכה לבוקה ומבולקה".

"זו אף זו: מסתבר, כי שינוי מדיניות מהותי זה הוביל החל מהיום למתן קנסות כבדים לעשרות נהגים, אשר כל חטאם הוא שלא נהגו כשלצידם נוסע או נוסעים נוספים בנתיבים המיועדים לכך".

את פנייתו מסיים ד"ר שריפי בבקשה: "אשר על כן, אבקשך להורות על הקפאת הוראתו זו של שר התחבורה, באשר ניתנה בחוסר סמכות ובחוסר סבירות, ללא בדיקות מעמיקות וכלאחר יד, וכל זאת , בעודו מכהן בממשלת מעבר , שאיננה נהנית מאמון הכנסת. ככל שלא תתקבל תשובה חיובית לאלתר לפנייה זו, נאלץ לפנות לערכאות משפטיות, על כל הכרוך בכך".

בתוך כך, במרבית הרשויות בהן נוצרו פקקי ענק ביציאות לערים, ביקורת קשה על טיפולן של הרשויות עצמן בתשתיות. בעוד בעיר נתניה מופנית הביקורת על מדיניות הבנייה לגובה (שכונת עיר ימים) ללא מתן פתרונות תחבורתיים הולמים היוצרים עומסים רבים מזה שנים ארוכות על הצמתים המרכזיים, בערים אחרות הביקורת הינה על התשתית התחבורתית – ציבורית.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין: 

לניאדו: ניצלה הריונאית שהוכשה בסלון ביתה ע”י צפע

נתניה: פצוע בינוני בתאונת דרכים בין אופניים חשמליים ורכב

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן