עיריית נתניה מציגה: גינה לי עזובה

0
191
לכלוך מכסה מרצפות. גן מאיר האוס

בלילות, ללא תאורה, הוא משמש להומלסים ונרקומנים, בימים העזובה, הלכלוך הצמחים שגדלו פרא הם הנוף בו נתקלים באי הגן הציבורי על-שם מאיר האוס. גורמים בעירייה: מדובר בפשלה. העירייה בתגובה: עד סוף השבוע כל הליקויים יתוקנו – צעדים נגד האחראים.

ביום שלישי האחרון פשטו צוותי עבודה של עיריית נתניה בגן הציבורי על-שם מאיר האוס. איש לא יודע לענות היכן הם היו בשנים האחרונות. אולם, פחות מיממה לאחר שעיתון נתניה און ליין-ksn פנה בשורת שאלות נוקבות כיצד יתכן, שגן ציבורי במרכז העיר סובל מהזנחה מתמשכת בת למעלה משנה במקרה הטוב, נזכרו בעירייה בגן שקיים גן ציבורי שכזה. בעירייה גם נזכרו, שתושבי האזור פנו מאות פעמים במהלך העשור האחרון והתלוננו – ואפילו התקיים בגן סיור עם בכירי העירייה – אותו יזמו חברי ועד מרכז העיר.

זלזול בזכרו. הגן על-שם מאיר האוס ז"ל
זלזול בזכרו. הגן על-שם מאיר האוס ז"ל
שילוט מתקלף. גן מאיר האוס
שילוט מתקלף. גן מאיר האוס

הגן על-שם מאיר האוס, גן שעשועים בו מתקנים לילדים, אמור לשרת את מאות הילדים המתגוררים ברחובות הסמוכים. הגן אף מחבר בין הרחובות בן יהודה לרחובות השבעה והלפרין. הוא נוסד בסוף שנות השמונים. באותה עת לא היה נהוג להתקין תאורת רחוב בתוך גני השעשועים עצמם. מאז השתנו הכללים, גני שעשועים שודרגו, אולם הגן על-שם מאיר האוס נשכח. הגן החשוך הפך, אט-אט, לפחות בלילות, כמשכן קבע של הומלסים ושל נרקומנים שביקשו פרטיות.

לא רק נושא התאורה נשכח ונעלם לא מעיני עיריית נתניה, אלא גם הניקיון והתחזוקה השוטפת בכל הקשור לצמחייה. כך, למשל, עצי הפיקוס שנשתלו לפני עשרות שנים שנדמה כי איש לא חשב שיש לגזום את הצמרות מעת לעת. כך גם צמחי היוקה שלא נוקו והעשבייה סביבם לא נגזמה לפחות שנה.

צמחו פרא. צמחי היוקה
צמחו פרא. צמחי היוקה

י.א, תושב רחוב השבעה, שעקב ביום שלישי האחרון אחרי עובדי העירייה שהגיעו בצוותים מתוגברים בניסיון להתגבר על עזובה והזנחה בת שנים רבות, מתקשה להירגע. לנתניה און ליין-ksn הסביר: "איש בעירייה לא יכול לטעון שהוא לא ידע על מצבו הרעוע של הגן. במשך שנים התושבים מתריעים, ולפני חודשים ארוכים אף התקיים סיור בגן הזה ממש, עם בכירים בעירייה שהתלוו למתנדבי ועד מרכז העיר". לשאלת נתניה און ליין-ksn מה, בעצם, השתנה מאז אותו סיור, ענה י.א. שכלום. "הגן הוא על-שם סגן ראש העיר, מאיר האוס ז"ל. בגן סלע ועליו כיתוב על פועלו של האוס, שהיה גם יקיר העיר. מזה שנים שהכיתוב שחוק. בעירייה הנציחו את שמו, אבל לא מכבדים את זכרו. כך גם השילוט העירוני בגן המכוסה מזה שנים בכתובות גרפיטי, הגדרות חלודות והלכלוך, אוי הלכלוך, כנראה שאין מי שבאמת מפקח על עבודות הגינון והניקיון השוטפות בתוך הגן – רק מה שרואים מבחוץ".

גורמים בעיריית נתניה אישרו לנתניה און ליין, כי "אכן מדובר בפשלה וחבל שצריך להגיע למצב בו נתניה און ליין-ksn צריך לחשוף את ערוות העירייה כדי שמי שצריך לעשות יעשה". בתגובה רשמית נמסר מעיריית נתניה, כי "עד סוף השבוע כל הליקויים יטופלו. הנושא הועבר להנהלת העיר הרואה מקרה זה בחומרה. אל מול הגורמים המבצעים (קבלני ביצוע א.ח) ננקטו צעדים".