אישום: גנב סחורה מסלקום וטען שנשדד

0
114
תמונת אילוסטרציה של אדם אזוק בידיו
אילוסטרציה. צילום פוטוליה

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד אברהים אלחורטי, תושב רמלה (33) וסאיד דעאס, תושב טירה (37) בגין גניבה בידי עובד וקשר לפשע. אלחוטי הואשם גם במסירת הודעות כוזבות.

מכתב האישום עולה, כי בחודש אפריל 2014 העמיס אלחורטי ציוד ממחסן ההפצה של חברת סלקום בנתניה. לאחר שהעמיס ציוד בשווי של כ-1.5 מיליון שקלים למשאיתו, נסע ישירות אל חניון פנימי באזור געש. במקום המתינו לו דעאס ואחרים. לאחר שהגיע פרקו הנאשמים את הסחורה וגנבו אותה.

בהמשך, תוך מצג כוזב, הגיע אלחורטי לרעננה כשהוא כפות בידיו. הוא ביקש מעובר אורח להתקשר למשטרה ובמקביל סיפר גם לעובר האורח וגם לחוקרים, שנשדד על ידי רכב שהתחזה לרכב משטרתי. אלחורטי הוסיף, כי ברכב היו ארבעה אנשים שהתחזו לשוטרים וסימנו לו לעצור בצד הדרך. אלחורטי דבק בגרסתו ומסר, כי לאחר שעצר את רכבו, הוציאו אותו בכוח מהרכב. אחד מהארבעה תפס את מקום הנהג ואילו השלושה האחרים העלו אותו לרכב שנראה כמו ניידת והובילו אותו בידיים קשורות, תוך איומי אקדח לאזור רעננה. שם הורידו אותו. עוד עולה מכתב האישום, כי בהמשך החלו הנאשמים או מי מטעמם להפיץ ולמכור את הסחורה הגנובה.

התובע, עו"ד עודד קלר, סגן בכיר פרקליטות מרכז, מסר בבקשה למעצר עד תום ההליכים, כי בידי התביעות ראיות לכאורה להוכחת אשמתם. עוד מסר, כי "נסיבות ביצוע העבירות, התכנון המוקדם שקדם לאירוע, היקף הרכוש הנגנב יחד עם עברם הפלילי העשיר של המשיבים ותקופות המאסר הממושכות אשר ריצו בכלא בגין עבירות אלימות ורכוש, יש בהן כדי ללמד על מסוכנותם הרבה ועל היעדר מורא בפני החוק". מעצרם של הנאשמים הוארך עד להחלטה אחרת.