עו"ד לביא אזולאי: הועדה למניעת סמים מסוכנים חסרת שיניים

1
216
ענת לביא אזולאי - מועצת העיר נתניה
עו"ד ענת לביא אזולאי. צילום שרית ציילר כהן

שנה וחצי לאחר שמונתה לתפקיד יו"ר הוועדה הסטטוטורית למניעת סמים, ועדה הפועלת על-פי חוק ובראשה אמור לעמוד חבר מועצה, הודיעה חברת המועצה עו"ד ענת לביא אזולאי, על כוונתה להתפטר מתפקידה. לטענתה, "מדובר בתפקיד חסר שיניים וחסר יכולת השפעה ועשייה מעשית".

חברת המועצה ענת לביא אזולאי היא חברת המועצה השנייה במהלך השנים האחרונות שהתפטרה מתפקיד זה. קדם לה חבר המועצה ד"ר ישראל שטבון, שהתפטר מתפקיד יו"ר הוועדה בשל טענות דומות מצידו. באותה עת טען ד"ר שטבון, בדומה ללביא אזולאי, שיושרו הציבורי לא מאפשר לו לשאת בתואר יו"ר ועדה – תפקיד בו מלבד התואר אין לו כל אפשרות אופרטיבית יישומית להשפיע, לשנות ולשפר את הפעילות הקיימת באמצעות שינוי וחידוד המדיניות. באותה עת טענו גורמים בעיריית נתניה, כי תפקידו של יו"ר הועדה לצקת תוכן – טענה אותה שלל על הסף ד"ר שטבון אשר טען בתוקף, כי "עם כל הכבוד, תפקידי כחבר מועצה, בוודאי כיו"ר ועדה, הוא לקבוע מדיניות ולקבל החלטות אופרטיביות. אני התפטרתי מתפקידי כי נדמה שבעירייה הכל הפוך: ופקידי עירייה הם שקובעים ותפקיד חברי מועצה בוועדות מסוימות מסתכם לכאורה בחימום כסא ומתן אישורים בדיעבד. זה עצוב, כי חברי מועצה נבחרו על-ידי הציבור כדי להשפיע ולקבוע מדיניות – אותה אמורים ליישם עובדי העירייה ולא להיפך".

במכתב רשמי כתבה עו"ד ענת לביא אזולאי, כי "במהלך חודש יולי 2015 התמניתי על-ידי מועצת העיר לשמש כיו"ר הוועדה הסטטוטורית למניעת סמים מסוכנים. מאז ועד היום עשיתי ככל יכולתי לכנס את הוועדה ולנהל אותה כסדרה. לצערי, חרף נכונות שלי ושל חברי הוועדה (שחלקם מגיע לישיבות), מדובר בוועדה חסרת יכולת להשפיע וללא יכולת ביצועית".

לטענת עו"ד לביא אזולאי "החלטות הועדה אינן מיושמות. פגישות אופרטיביות בנושא סמים ואלכוהול אינן מועברות לידיעתי ואינני מתבקשת להצטרף לפגישות אלה".
עוד הוסיפה, כי "כחברת מועצה הפועלת בהתנדבות, עוד כותרת בסמוך לשמי אינה מעניינת אותי. אין בכוונתי להמשיך ולשמש בתפקיד חסר שיניים וחסר יכולת השפעה ועשייה ממשית. חימום הכיסא אינו לרוחי".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "אין בעיריית נתניה תפקידים קטנים. כל שינוי בהרכב ועדות המועצה, צריך להיעשות בהחלטת מועצה".

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים:

בן עשר נתפס רוכב על אופנוע במהלך מבצע להגנה על שמורות הטבע

לביאה אמיתית: ענת לביא אזולאי – ריאיון

הכתובת הייתה על הקיר: עקב ליקויים נסגר בניין רשות המסים לשיפוצים

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן