עדי וולפמן – סיכויים טובים למדליה באליפות אירופה לשחייה – נתניה 2015

0
658
עדי וולפמן, הפועל דולפין נתניה
עדי וולפמן, הפועל דולפין נתניה

 

בעוד פחות משבוע תיערך במכון וינגייט בנתניה, לראשונה בישראל, אליפות אירופה בשחייה- נתניה 2015. מעל 600 שחיינים מ-48 מדינות יגיעו לישראל וישתתפו באירוע השחייה הגדול שינעל את עונת 2015. השמות הבולטים ביותר שינחתו כאן ויופיעו בבריכה בווינגייט הם שיאן העולם, הבריטי אדם פיטי (50, 100 חזה); שיאנית העולם פדריקה פלגריני מאיטליה (200 חופשי); שיאנית העולם מהונגריה קטינקה הוסו (200 מעורב אישי).

שמונה מבין שחייני נבחרת ישראל הם שחייני הפועל דולפין נתניה. בין השחיינים הישראלים הבולטים באליפות יהיו יעקב טומרקין, עמית עברי, דוד גמבורג, אנדי מורז בהופעת בכורה בנבחרת ישראל, גיא ברנע, גל נבו, יונתן קופלב, תום קרמר וזיו קלונטרוב.

לטובת התחרות נבנה יציע מיוחד שיכיל 1,000 מקומות ישיבה וימוקם למעשה על המים, בשטח של חצי בריכה. מספר המקומות הכולל הינו 2,500, ובכל ערב הבריכה צפויה להיות מלאה עד אפס מקום, שכן מדובר באחד מאירועי הספורט הבינלאומיים הגדולים שנערכו בישראל. תקציב האליפות הנוכחית עומד על כ-11 מיליון שקלים, כאשר הפרסים הכספיים שיחולקו לשחיינים יעמדו על סך כולל של 280,000 אירו. לשמה של התחרות, כנהוג, יוצמד שמה של העיר המארחת – נתניה – כאשר עיריית נתניה, באמצעות אגף הספורט העירוני, לוקחת חלק בארגון עצמו.

עדי וולפמן מאמן שחיינים כבר 42 שנים. בשש השנים האחרונות הוא עובד כמנהל המקצועי של הפועל דולפין נתניה, בשיתוף פעולה מלא עם בעלי המועדון סימון דוידסון. וולפמן הוא גם מאמנם הראשי של שמונת שחייני דולפין שייצגו, יחד עם נבחרת ישראל, את המדינה.

כמי שחיי ונושם את ענף השחייה קרוב ליובל, איך זה מרגיש שתחרות בסדר גודל כזה מתקיימת בישראל בכלל ובנתניה בפרט?
"אני באמת חושב שזוהי חגיגה גדולה לעיר נתניה ולארץ ישראל בכלל. תחרויות בינלאומיות, בסדר גודל כזה, הן לא דבר שקורה לעיתים קרובות בארץ. לכן, זו בהחלט תחושת חג עבורי ואני מאמין שעבור כל העוסקים במלאכה. מדובר באליפות אירופה, מן הסתם שהסיקור יהיה רחב היקף: בכל זאת מדובר ב-48 מדינות אורחות. מדובר בשיתוף פעולה נרחב של איגוד השחייה הישראלי, של משרדי הממשלה הרלוונטיים וכמובן עיריית נתניה והעומדת בראשה, מרים פיירברג-איכר".

לדעתך, קיום התחרות פה בארץ תעורר התעניינות יתרה בקרב הקהל הישראלי?
"התשובה שלי נחלקת לשניים. מצד אחד אני די בטוח וזה אפילו ברור לי, שהתחרות תיצור התעניינות גבוהה בקרב קהל האנשים מנתניה וסביבותיה שיבואו לצפות בנעשה בבריכה. מצד שני, כל אותם אנשים שלא גרים באזור נתניה, אנשי תל אביב, חיפה, באר שבע וכו', לא יביאו את עצמם עד וינגייט כדי לצפות במקצה שחיה. הם יוותרו על התענוג".

על סמך מה אתה אומר את זה?
"תראי, ביום שהוציאו את מרכז השחייה, את האליפויות בבת גלים ובאוניברסיטת תל אביב, למכון וינגייט, הרחיקו בעצם את ענף השחייה מעינו של הציבור. בינינו, מי יבוא מתל אביב חיפה ובאר שבע לראות תחרות שחייה בוינגייט? כמה יוקרתית שלא תהיה. לעומת זאת, אם היו מקימים בריכה עם טריבונות כמו שצריך במקום כמו מרכז הירידים לצורך העניין, אני מבטיח לך שכל אזור המרכז היה נוהר לשם. זה לא שענף השחייה לא מעניין אנשים בארץ, אני חושב שהוא מעניין ואפילו מאוד – אך אנשים יעדיפו לראות בטלוויזיה מאשר לנסוע עד וינגייט. עוד דבר שבעיניי עשוי להרחיק את הציבור מענף השחייה הוא המחירים הגבוהים יחסית על הכרטיסים. כדי לקדם את הענף, לטעמי, היה צריך למצוא הדרך להוזילם".

איך אתם בדולפין נתניה מתכוננים לתחרות הקרובה? ישנה תכנית מיוחדת?
"ההכנות לתחרות הזו זהות להכנות של כל תחרות אחרת והאימונים הם אותם אימונים שאנחנו מקיימים מדי יום. ההבדל היחיד הוא עודף המוטיבציה אצל השחיינים המשתתפים בתחרות. בכל זאת מדובר בזירה בינלאומית וזה בהחלט פקטור שמשפיע לטובה על השחיינים ואנשי הצוות במועדון"

כמה סיכויים יש לנבחרת ישראל בתחרות הזו. מה הסיכוי שאחד מהאלופים הבאים יהיה תוצרת כחול לבן?
"הסיכויים בהחלט שם והם אפילו גבוהים מאוד. רמת השחייה בארץ ובפרט בדולפין נתניה, מאוד גבוהה. ישנם שחיינים ברמה בינלאומית, שבהחלט יכולים לתפוס משבצת של אלוף או אלופה"

לכתבות נוספות אתם מוזמנים לבקר בדף הבית שלנו: נתניה און ליין – נתניה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן