דירות להשכרה: אחד מכל שלושה לא שילם מס

2
134
fotolia - צילום אילוסטרציה

כ-50 בעלי דירות, המשכירים את דירותיהם לטווח קצר וארוך באזור המרכז והשרון (גם בעיר נתניה) – חלקן אף בבתי מלון המשמשים בפועל כבתי דירות להשכרה, זומנו לביקורת בשבוע שעבר ונמצא כי כ-27% מהם לא דיווחו על הכנסותיהם משכירות בהיקף של עשרות אלפי שקלים כל אחד ולא שילמו מסים.

למערכת נתניה און ליין – ksn נמסר, כי אנשי היחידה לניהול ספרים אספו מידע לגבי משכירים לטווח ארוך ממשרדי תיווך ולגבי משכירים לטווח קצר מאתרי אינטרנט מובילים בהם AIRBNB וכן BOOKING. בביקורות נמצא, בין היתר, כי בעל דירה בבת-ים המשכיר את דירתו לטווח קצר לא דיווח על הכנסה שנתית בסך 157,000 שקלים, בעלים של חמישה קראוונים המושכרים באחד מיישובי השרון בסך של 2,300 שקלים לקראוון לחודש, לא דיווח על הכנסותיו אלה. בעלים של שתי דירות בתל אביב המשכיר אותן בעלות של 12,500 שקלים לחודש לא דיווח אף הוא על הכנסותיו. נמצאו עוד מקרים בהם בעלי הדירות המשכירים אותן לטווח ארוך לא דיווחו על הכנסות הנעות בין 6,500 שקלים ל- 11,500 שקלים לחודש.

ביחידה לניהול ספרים ברשות הוסיפו, כי פעימה נוספת של ביקורות באזור צפויה לקראת סוף חודש יוני, אליה יזומנו כ-60 בעלי דירות נוספים וכי בשנה הקרובה יושם דגש מיוחד על ביקורות בענף.

"הביקורות בשלב הראשון מתרכזות באזור המרכז והשרון ועתידות להתרחב ולהתפרס על פני כל הארץ". עוד הבהירו ברשות, כי הביקורות הללו הן המשך לחקירה מקיפה בענף שנערכה לפני כשנה לערך, במסגרתה נחקרו עשרות בעלי דירות מכל רחבי הארץ המשכירים את דירותיהם, ובניגוד לחוק לא מדווחים לרשות המסים על הכנסותיהם משכר דירה.

החוק שמשכיר דירה חייב לדעת

על-פי חוק, הכנסה המגיעה מהשכרה של דירת מגורים חייבת, החל מסכום מסוים, במס. בחוק קיימים שלושה מסלולי מיסוי להכנסה מדירות מגורים המיועדות להשכרה. כל מסלול מחייב עמידה בתנאים מסוימים והמומלץ הוא להתאים את המסלול הנכון לדירה או ליחידות הדיור באמצעות רואה חשבון או באופן עצמאי לאחר שבעל הנכס המיועד להשכרה בירר היטב מהם יתרונות וחסרונות כל מסלול..

מסלול פטור: לקבלת פטור מלא ממס הכנסה על דמי שכירות, הדירה חייבת לשמש רק למגורים והיא תושכר אך ורק לשוכר יחיד או משפחה. בנוסף, על המשכיר להציג הצהרה כתובה וחתומה מהשוכר, שהדירה משמשת אותו אך ורק למגורים בלבד (ניתן להוסיף הערה בהסכם השכירות א.ב). על-פי החוק שכר דירה שהינו פחות מסכום של 5,070 שקלים לחודש פטור ממס (במקרה של מספר דירות להשכרה יש לחבר את הסכומים המצטברים).

מסלול חיוב מופחת: החל מסכום של 5,070 שקלים לחודש ועד 10,140 (בהתאמה לשנת המסים 2015) מאפשר קבלת פטור חלקי ותשלום מיסוי מופחת וקבוע בשיעור של 10% מהכנסות שכר הדירה. התשלום הינו על בסיס שיטת החישוב מס שולי – מכאן שבפועל התשלום הוא על ההפרש שבין השכירות שנגבתה לסכום הפטור (5,070 שקלים)

מסלול חיוב מלא: במסלול זה קיימת אפשרות לניכוי הוצאות אחזקה וכן מימון ופחת ולהפחיתם מההוצאות. במסלול זה יש לבדוק את שיעור המס השולי כדי לבחון את כדאיות המסלול. גם מסלול זה מיועד אך ורק למקרים של השכרת דירות ליחידים או משפחות ולא עסקים.

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן