סוף עידן הקופסא

0
781
איצטדיון הקופסה 2014

היסטוריה בהתהוותה: כלים הנדסיים כבדים הורסים בימים אלה את מבנה אצטדיון "הקופסא", אשר שימש משנת 1943 ועד שנת 2012 כמשכנה הרשמי של מכבי נתניה. מאות מאוהדי הקבוצה הגיעו לצפות בהליך, שצפוי להסתיים עד תחילת שבוע הבא – אז יוחל בפינוי ההריסות. לצד הרגשות המעורבים, חשש וביקורת מצד תושבים רבים – הן בשל צפי הפקקים הצפוי עם תוספת 300 יחידות דיור ובפועל הקמת מתחם מגורים ענק חדש, וכן בשל הערכות לריבוי עכברושים ויתכן נחשים בשל "הרעדת" הקרקע במהלך ההריסה.

פעם ישבו כאן אלפים. אצטדיון הקופסא. צילום מלכה לגאלי
פעם ישבו כאן אלפים. אצטדיון הקופסא. צילום מלכה לגאלי

אצטדיון "הקופסא", בשמו הרשמי אצטדיון שר-טוב, נחנך בשנת 1943 במושבה נתניה – במשחק מול קבוצת נאשה קארילה היוגוסלבית. במשחק, שהסתיים בתיקו 1:1, הבקיע את שער השיוויון יצחק כספי שהפך למבקיע הראשון בתולדות האצטדיון. במגרש, שזכה לשם "הקופסא" בשל מבנהו וצורתו, זכתה מכבי נתניה בחמש אליפויות ובמגרש זה הוטמע הביטוי של מוטל'ה שפיגלר "נתניה ועוד 15. בחודש מאי 2012 התקיים המשחק האחרון באצטדיון ומאז משחקת הקבוצה באצטדיון החדש בברכת חנון.

 על-פי התוכנית, על שטח האצטדיון אמורים לקום ארבעה בנייני מגורים בגובה של כ-19 קומות, שיכילו כ-300 דירות. כספי מכירת הקרקע, שנמכרה לאחר שנים רבות, אמורים לשמש את עיריית נתניה למימון חלק מעלויות בניית האצטדיון החדש.

לפני כשבועיים פרסם נתניה און ליין-ksn חששות התושבים המתגוררים מסביב, המעריכים כי תוספת של מאות כלי רכב יובילו לפקקי תנועה בשעות העומס ביציאה ובכניסה המרכזית לעיר. בעניין זה נמסר בתגובה על-ידי עיריית נתניה, כי על-פי הצפי צפוי מחלף איינשטיין המוקם בחלקה הצפונה של העיר ובנייתו אמורה להסתיים בעוד כשנה וחצי, להקל משמעותית על עומסי התנועה.

 כעת חוששים תושבי האזור, בעקבות הריסת המבנה שעמד נטוש במשך כשנתיים, שמבין הריסותיו יצוצו נחשים וכן עכברושים בשל הפגיעה בתוואי הקרקע. בעניין זה נמסר לנתניה און ליין-ksn, כי עיריית נתניה תגברה את מערך התברואה באזור.