בפעם השנייה ברציפות הדיון בדו"ח המבקר נדחה

0
89

הדיון בדו"ח השנתי של מבקר עיריית נתניה, דב כץ, נדחה בפעם השנייה בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר; על-פי הנהלים הקבועים בפקודת העיריות, תוך שלושה חדשים מיום קבלת דו"ח המבקר, אמור ראש הרשות "להגיש לוועדת הביקורת העירונית את הערותיו על הדו"ח", ובשלב הזה אמור להיות מועבר העתק מן הדו"ח לכל חברי המועצה. ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, אכן העבירה את הערותיה לדו"ח כבר ביום ה- 30 לאפריל השנה. על-פי הוראות החוק אמורה הועדה לענייני ביקורת, בראשותו של יו"ר האופוזיציה, חבר המועצה בוריס צירולניק, לדון בדו"ח המבקר ולהגיש למועצה לאישור את סיכומיה והצעותיה תוך חודשיים מיום שנמסרו לה הערות ראש העירייה. כך אכן נעשה. ואכן, על רקע פגרת הקיץ של המועצה נקבע הדיון בדו"ח הביקורת לישיבה שנקבעה לחודש ספטמבר. אולם, אז התגלה, עקב פניה של המשנה לראש העירייה, הרצל קרן וחבר מועצת העיר, עו"ד אדיר בנימיני, כי הדו"ח כלל לא הופץ בין חברי המועצה. כתוצאה מכך הודיע יו"ר מועצת העיר, שלמה ישי על דחיית הדיון בדו"ח השנתי, ואכן, לישיבה שתוכננה לחודש שלאחר מכן. לשכת מבקר העירייה הפיצה את הדו"ח לחברי המועצה באמצעות הצינורות העירוניים המקובלים עוד לפני חג הסוכות.

בישיבת מועצת העיר האחרונה, שהתקיימה ביום רביעי שעבר, החלה המועצה את הדיון בדו"ח לגופו; יו"ר וועדת הביקורת, חבר המועצה, בוריס צירולניק, נשא את דבריו, כך גם מבקר העירייה דב כץ. בשלב זה ביקש את רשות הדיבור, חבר המועצה, עו"ד אדיר בנימיני, שהחל לשאת דברים במה שהוא כינה "נאום תוכחה" כלפי חבריו למועצת העיר.

עו"ד בנימיני, שביקר את חבריו למועצה על-כך שרובם לא באו מוכנים לדיון – למרות שראו כי הנושא מופיע על סדר היום עוד בחודש ספטמבר, לא טרח אף אחד מהם, מלבד חברי סיעת "למען-נתניה", להקים קול זעקה על כך שהדו"ח לא הופץ. כל זאת כאשר גם לישיבה הזאת, "הישיבה הנידחת", הם באו לא מוכנים לדיון.

"הכנה ראויה לדיון במועצת העיר כוללת קריאה מדודקת של הסוגיות שעומדות על סדר היום. חבר מועצה שלא מגיע מוכן לדיון אינו ממלא את תפקידו כראוי, ולא על כך תבוא עליו תפארתו כנבחר ציבור", אמר עו"ד בנימיני.

אלא, שאת דבריו קטעו מספר חברי מועצה, שטענו בתוקף כי גם אם רצו להתכונן לא יכלו, כיוון שדו"ח הביקורת לא הגיע לידם. יו"ר מועצת העיר, שלמה ישי, נענה בשלב זה לבקשת אותם חברי מועצה וקטע את ישיבת המועצה בנושא זה – כל זאת למרות שמבקר העירייה הצהיר כי הדו"ח הופץ לכל חברי המועצה, ולמרות שעל פי הוראות החוק אמורה הייתה המועצה לסיים את הדיון בדו"ח כבר לפני מספר חודשים.

עו"ד אדיר בנימיני מסר בתגובה למערכת נתניה און ליין, כי "חבל שאותם חברי מועצה שלא באו מוכנים, במקום להכות על חטא בדבר התנהלותם הציבורית, שאני מוצא בה טעם רב לפגם, לא לקחו אחריות על כך שנתפסו בקלקלתם. והעדיפו 'להיזכר לפתע' שלא קיבלו את העתק הדו"ח. איפה הם היו עד אותו שלב?! מדוע לא העלו זאת כאשר הנושא היה על סדר היום כבר בישיבה הקודמת?!". הדיון בדו"ח מבקר העירייה צפוי להתקיים בשבוע הבא – אם לא תימצא נוספת לדחות הדיון.

לכתבות, חדשות ועדכונים נוספים על נתניה ומושבי הסביבה הקליקו נתניה און ליין – נתניה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן