מקום ראשון ארצי לקבוצת סודקות את תקרת הזכוכית – עגנון נתניה

מקום ראשון ארצי לתלמידות תיכון עגנון בנתניה, המשתתפות בתוכנית למצוינות מדעית "סודקות את תקרת הזכוכית". מקום ראשון אזורי לתלמידות שטקליס בנתניה. 

0
578
מקום ראשון ארצי לתלמידות תיכון עגנון בנתניה, המשתתפות בתוכנית למצוינות מדעית
מקום ראשון ארצי לתלמידות שי עגנון בתחרות למצוינות מדעית - סודקות את תקרת הזכוכית.

מקום ראשון ארצי לתלמידות תיכון עגנון בנתניה, המשתתפות בתוכנית למצוינות מדעית "סודקות את תקרת הזכוכית". מקום ראשון אזורי לתלמידות שטקליס בנתניה. 

בתחרות בניית אתרים, שנערכה בקרב 837 נערות מכל הארץ, זכו תלמידות בית הספר עגנון במקום ראשון.

מדובר בתחרות האתרים הארצית בנושא נשים פורצות דרך של "סודקות את תקרת הזכוכית" לשנת תשפ"א. התחרות נערכה במהלך שבוע שעבר במתחם עזריאלי בחולון. מתוך 38 אתרים שעלו לתחרות הארצית, זכו  השנה חמישה אתרים בתחרות האזורית. בתחרות הארצית זכו שני אתרים, בהן כאמור נבחרת עגנון.

"סודקות את תקרת הזכוכית" מבית "כל ישראל חברים" היא תכנית העצמה מגדרית. תוכנית הלימוד מתמקדת המיועדת לתלמידות, מתמקדת בתחום לימודי המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה. עיקר התוכנית היא עידוד מצוינות לימודית.

התוכנית פועלת בבתי ספר במודל יישובי. באמצעות התוכנית מגדילים ומרחיבים את מספר התלמידות הלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה (STEM). התלמידות המתמידות בלימודיהן, משיגות תעודת בגרות איכותית. תעודה המאפשרת המשך לימודים במוסדות להשכלה גבוהה ובניית קריירה מקצועית.

מסלול הלימודים בתוכנית הוא בן חמש שנים – מכיתה ח' ועד כיתה י"ב. התלמידות נחשפות לעולם האקדמי וחברות היי-טק. הן פוגשות מנטוריות המשמשות מודלים להשראה ומשתתפות בסדנאות מגדר וההעצמה. הן מקבלות תמיכה לחיזוק ההישגים הלימודיים, בדגש על מתמטיקה.

ד"ר ציפי ידידיה, מנכ"לית שי עגנון נתניה על התוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית". "אני רואה במתן שוויון הזדמנויות ערך עליון בחברה. שוויון בחברה בה נשים, לעיתים קרובות, אינן זוכות ליחס שוויוני".

טובה דולב, ראש מינהל החינוך בעיריית נתניה, מסרה למערכת נתניה און ליין, כי "אני גאה. אני גאה בכל בתי הספר, במנהלי בתי הספר שמפעילים את התכנית. אני גאה ברכזות המדהימות ובכל התלמידות הסודקות שלנו. ברכות לזוכות! אין על נתניה, עיר של אלופים המובילה מצוינות עירונית".

ד"ר ציפי ידידיה, מנכ"לית בית הספר עגנון, הוסיפה כי "תכנית סודקות זוכה למקום של כבוד בבית ספרנו. זו תכנית המטפחת ומעודדת מצוינות בקרב נערות. אני רואה במתן שוויון הזדמנויות ערך עליון בחברה. שוויון בחברה בה נשים, לעיתים קרובות, אינן זוכות ליחס שוויוני. המורות המלוות את התכנית בבית ספרנו, דליה אביהו וימית אדרי, משמשות מודל לחיקוי עבור התלמידות. אני גאה מאוד בכולן".

גילת סיימון, מנהלת אגף העל יסודיים, סיכמה: "שיתוף הפעולה בין מינהל החינוך העירוני לבין כי"ח, מוצלח מאוד. מתקיימים מפגשי בקרה ופיתוח משותפים עם בתי הספר, בהם נוצקת תכנית אישית לכל נערה. תכנית אישית המבוססת בהתאם למיפויים ולצרכים עדכניים".

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

אנאל וקנין מנתניה, חובשת רפואת חירום במד”א ברשימת מצטייני השירות הלאומי

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן