נתניה: תלמידות שרת במקום הראשון בתחרות הקמת אתרים

0
328
שרת נתניה סודקות תקרת הזכוכית
סודקות את תקרת הזכוכית - מקום ראשון לבנות שרת, נתניה. צילום אלי גואקיל

תלמידות מבי"ס משה שרת בנתניה זכו במקום הראשון בתחרות הקמת אתרים בהשראת מדעניות נערצות; במקום השלישי בתחרות הארצית זכתה קבוצת הבנות של ש"י עגנון – גם כן מנתניה.

450 נערות מבתי ספר ברחבי הארץ השתתפו באירוע תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" של "כל ישראל חברים" שבמסגרתה פיתחו פרויקטים טכנולוגיים בשותפות עם מתנדבות מעולם ההיי-טק ובנו אתרי אינטרנט. במקום הראשון זכו, כאמור, תלמידות מבי"ס משה שרת בנתניה שבנו אתר על המדענית, פרופסור רות ארנון, ביוכימאית מומחית לאימונולוגיה במכון ויצמן למדע. פרופסור ארנון עסקה במשך שנים במחקר פורץ דרך בתחום פיתוח תרופה למחלת הטרשת הנפוצה. תלמידות בי"ס ש"י עגנון מנתניה זכו במקום השלישי.

למערכת נתניה און ליין נמסר, כי באירוע הסיום, שהתקיים בסוף השבוע במכללת אפקה להנדסה בתל אביב, הוצגו עשרות פרויקטים עליהם עמלו הנערות בשנה האחרונה. כיום, התכנית מופעלת בבתי ספר במקווה ישראל, בבת-ים, בנתניה, בקריית-גת, בבני-ברק, בפרדס כץ ובקרית מלאכי.

האירוע השנה התקיים במעמד המדענית, פרופסור קולט לוינר, השותפה לתכנית מן היסוד ואשת האטום באירופה. "תקרת הזכוכית כביכול קיימת, אבל מדובר בתקרה רעיונית שניתן לשבור אותה", אמרה פרופסור לוינר לבנות: "היא גורמת לנשים תחושה, שאי-אפשר להגיע אליה – אבל אתן יכולות. חשוב שתעשו זאת ותשמשו דוגמה לבאות אחריכן. המדע והטכנולוגיה חשובים היום בכל מקום בחברה שלנו. חשוב שתרכשו את הידע הזה. המדע זקוק גם לתרומתן של הנשים ולא רק של הגברים. היום ראיתי במצגות ובאתרים שלכן, שהראיתן את חשיבותן של הנשים במדע ובהיסטוריה. נשים טרודות בשילוב בין קריירה ומשפחה. מניסיוני זה לא קל, אבל אפשרי".

תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" נועדה להעניק לנערות כלים נדרשים להשגת תעודת בגרות איכותית, הכוללת מתמטיקה מוגברת ומקצועות מדעיים. התכנית פותחת דלתות ומגדילה את סיכויי הנערות לבחור וללמוד בעתיד מקצועות מדע והנדסה באוניברסיטה.

במסגרת התכנית זוכות הנערות לליווי אישי של מתנדבות מטעם חברות מובילות בתעשייה הישראלית. ברשימת החברות: אינטל, IBM , אמדוקס, סיסקו, להב – תעשייה אווירית, אל אופ, ECI, טבע, wmware, hp indigo , אלביט, sap , גוגל, מייקרוסופט, מכללת אפקה, אל-על, חברת החשמל, אלגוטק, ,emc ממ"ג, משרד רו"ח 'ארנסט ויאנג' וסטרטסיס AVT. החברות והמפעלים ממלאים תפקיד חשוב בחשיפת הבנות לאפשרויות הקריירה בתחומי המדע וההנדסה, ובדרך הן פוגשות מודלים לחיקוי הדוחפים אותן בדרכן לבחירה במקצוע מדעי-טכנולוגי.

לצד השופטים בתחרות לבניית אתרים, שהשנה כאמור הוקדשו לנושא מדעניות מעוררות השראה, התאפשרה זכות ההצבעה גם למאות הבנות באמצעות אפליקציה ייעודית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן