נתניה תופסת גל: לראשונה בארץ תחרות בינלאומית בגלישת גלים

1
257
סבב אליפות העולם בגלישת גלים המתקיים בעיר נתניה
צילום fotolia

 

בחודש ינואר הקרוב תיערך בחופי נתניה, לראשונה בישראל, תחרות גלישת הגלים Netanya Pro QS1500. בתחרות, ביוזמת ארגון ה- WSL ובשיתוף עיריית נתניה, יתמודדו 120 הגולשים הטובים בעולם. ליאור זמיר, אחד מיזמי הפרויקט, מודה כי מדובר בתחרות הבינלאומית החשובה ביותר שהתקיימה אי-פעם בישראל. לנתניה און ליין הרחיב זמיר על כל מה שמצפה לנו.

לטובת קוראי המדור, מיהו או יותר נכון מהו ארגון WSL?
"wsl הוא הגוף המקצועי המוביל בענף הגלישה. במסגרת התחרויות המתקיימות לאורך השנה, מתקיימת גם תחרות ה-Qualifying Series שהיא, בעצם, תחרות קדם על הזכות להעפלה לסבב אליפות, ה-Championship Tour , בשנה שאחרי"

יוסי זמיר, יו"ר ארגון גולשי הגלים בארץ מסר לנתניה און ליין, הרחיב: "כבר שנים שענף גלישת הגלים בארץ הינו אחד מענפי הספורט היותר אהובים ונחשקים שיש. בשנים האחרונות, תופס הענף תאוצה ומכניס לתוכו יותר ויותר קהלים מכל הגילאים. כחלק מהתפישה של קידום גלישת הגלים בישראל, החלטנו על קיום תחרות סבב של WSL בארץ – תחרות אשר תחשוף את ענף הגלישה בארץ לעולם, ותביא את טובי הגולשים אלינו. כבוד הוא לנו לארח את ה-WSL בישראל".

כיצד בנוי סבב התחרויות ומה צפוי למשתתפים הבינלאומיים?
"קודם כל עשרת הגולשים הראשונים שיזכו במוקדמות, יזכו באופן אוטומטי בכרטיס לסבב האליפות בעונה הבאה. לגבי התחרות הקרובה שתתקיים בינואר בנתניה, יגיעו גולשים מהסבב המקצועני – כאלה שקהילת הגולשים בארץ רגילה לראות רק דרך מסך הטלוויזיה, דרך השידורים הישירים שמקיים ה-WSL. בתחרות עצמה מתחרים 96 גולשים מכל העולם, המתמודדים בתחרויות קדם לאורך כל השנה כדי להשיג את כרטיס ההעפלה לסבב המקצועני. בתחרות הנוכחית יהיו קטגוריות של בנים ושל בנות, בסך הכל 120 גולשים וגולשות, שמטרתם היא לצבור עד כמה שיותר נקודות זכות לקראת העונה הבאה וכמובן לזכות בפרסים השווים שיש בתחרות עצמה העומדים על סך 25 אלף שקלים".

זה נכון שבתוך התחרות הכללית תתקיים גם תחרות פנימית לגולשים הישראלים?
"נכון מאוד. בכדי לתת במה ראויה לכישרונות הגלישה המקומיים, יינתנו בתחרות הזדמנות למתמודדים מקומיים – כאשר שלושת המקומות הראשונים יזכו בכרטיס לתחרות הגדולה עם הגולשים שכבר הבטיחו את מקומם. נכון לעכשיו, זה המצב – למרות שהוא עוד יכול להשתנות. מה שסוכם כרגע זה ששלושת המקומות הראשונים בתחרות הגולשים המקומיים יקבלו את הכרטיס לתחרות הגדולה – אך ישנה אפשרות שבמקום שלושה זוכים יהיו ארבעה. זה תלוי בהחלטה של כל העוסקים בדבר, אבל זו בהחלט אופציה קיימת".

מדוע הוחלט לקיים את התחרות הבינלאומית בישראל, שאינה ידועה בגלים שלה?
"זה נכון שישנם מקומות אטרקטיביים יותר לקיום תחרות גלישה ושאין מספיק גלים פה בארץ. ישנם ימים ספורים בשנה בהם תנאי מזג האוויר מתאימים לגלישה, אבל אנחנו מאמינים ובטוחים שיהיה בסדר. שנה שעברה בחורף היו ימים מצוינים ואנחנו מייחלים לכאלה גם בחורף הנוכחי".

מה בנוגע למצב הביטחוני, האם לא נתקלתם בסירוב מצד גולשים ואנשי צוות?
"בנוגע לסוגיית המצב הביטחוני, אין מקום בטוח בעולם – במיוחד אחרי מה שקרה בפריז. אני לא מכיר מישהו מאלה שאמורים להגיע לארץ שהביעו התנגדות להגיע. להיפך, הם שמחים להגיע לישראל ומאמינים שיהיה טוב".

מה גרם למארגני התחרות לבחור דווקא בעיר נתניה ולא בתל אביב למשל?
"זה לא סוד שלעיר נתניה יש את רצועת החוף היפה ביותר בארץ. אמנם תל אביב היא עיר מרכזית יותר, אבל רצועות החוף המתאימות יותר לתנאי תחרות ובכלל הם חופי נתניה שגם הכי המתאימים לעשות רושם על האורחים הרבים המגיעים מרחבי העולם. מעבר לכך שקיים שיתוף פעולה מצוין עם עיריית נתניה והעומדת בראשה, מרים פיירברג-איכר, וכמובן חברי מועצה שהם גולשים בעצמם כדוגמת חבר המועצה רפי ימין".

מה מצפה לצופים בתחרות – מעבר לביצועים מרשימים על הגלשן?
"מדובר בהפקה מושקעת, שאחת ממטרות העל שלה היא לגרום הנאה לבאי התחרות, לצופים למשתתפים ולכל הנוגעים בדבר. לאורך כל השבועיים בהם תתקיים התחרות, סביר להניח שיהיו ימים בהם לא תתקיים התחרות עצמה עקב תנאי ים לא מתאימים, וגם בימים בהם כן תתקיים התחרות יתקיים הפנינג גלישה ענק שילווה, בין היתר, במגוון אירועים בחוף הים וברחבי העיר נתניה כולה ברוח התחרות. יהיו הופעות של אמנים שונים, ומתחם שלם של חברות מובילות בתחום הגלישה בארץ ובעולם. בדיוק כך, אני מבטיח שיש למה לצפות ולא רק לקהילת הגולשים בארץ אלא לכלל התושבים בנתניה בפרט ובארץ בכלל".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן