במועצת קדימה צורן טוענים: מעיינות השרון חייב החזרים במיליונים

0
182
ברז מים, מי נתניה, מי שפכים, מעיינות השרון
צילום fotolia

האם תאגיד מעיינות השרון חייב כספים למועצת קדימה-צורן כפי שטוען בתוקף ראש המועצה, שביט מס, או לחילופין המועצה חייבת כספים לתאגיד האזורי כפי שטוענים גורמים בכירים?

לטענת מס, אשר מכחיש מכל וכל כי למועצת קדימה צורן חוב למעיינות השרון, תאגיד המים הוא זה שחייב כספים. "המועצה משלמת משנת 2010 את החזר ההלוואה על מט"ש קולחי השרון במקום התאגיד – מה שמקזז את תשלומי המים והביוב של הרשות", טוען בתוקף מס.

עוד לטענת ראש המועצה: "לאחר כניסתי לתפקיד ערכנו בדיקה של חשבונות המים, מהם למדנו שמאז שנת 2010 המועצה שילמה על מדי מים שלא היו שייכים בפועל למועצה. בנוסף, חיובי מים ללא הסבר נאות, מתבררים בימים אלה מול התאגיד". הסכום המוערך המגיע למועצה,כהחזר כספי, כך לדברי מס, נע בין מיליון לשני מיליון שקלים, שכאמור מתבררים בימים אלה.

מתאגיד מעיינות השרון סירבו לאשר או לשלול את טענות המועצה וכן סירבו לענות לשאלה האם אכן נכונות טענות גורמים שונים, כי המועצה חייבת לכאורה כספים לתאגיד המים. בתגובה נמסר לעיתון השרון שלי – ksn, כי "תאגיד מעיינות השרון לא מגיב באמצעי התקשורת בנושאים הנוגעים לחיובים של כלל לקוחות החברה".

בתוך כך פתח בימים אלה תאגיד "מעיינות השרון" במסע הסברה רחב היקף ואשר מיועד לקהל לקוחותיו באזור אחריותו (קדימה צורן, אבן יהודה, תל מונד, פרדסיה, כפר יונה), בניסיון להגביר המודעות לנזקים הנגרמים למערכות הביוב בעקבות השלכת פסולת אסורה בשירותים. בין השאר, השלכת טיטולים, מגבונים חד פעמים, שקיות ניילון, מוצרי היגיינה נשיים ואף מוצרי מזון. על-פי תאגיד מעיינות השרון, מרבית המקרים של סתימות בקווי הביוב הציבורי, נגרמות בעקבות השלכת פסולת אסורה המצטברת בקווים עצמם וגורמים לסתימה, להערכת תאגיד מעיינות השרון, במידה ומסע ההסברה, המסרים בו וההמלצות יוטמעו, אפילו באופן חלקי, תירשם ירידה חדה במספר המקרים בהם מוזנקים צוותים לשחרור סתימות ביוב. יש לציין, כי לפני מספר שנים קיים תאגיד מי נתניה מסע הסברה בנושא זה, שכלל בין השאר, פעילות חינוכית בתוך בתי הספר בעיר מתוך גישה חינוכית שהילדים הם אלה המובילים את המבוגרים לשינוי.

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

סיכוי רב לסגירת מעיינות השרון והעברתו לתאגיד מי נתניה

אבן יהודה: דרישה לפתרון מיידי לבעיית אספקת המיםהמשרד להגנת הסביבה: מכת זבובים וסירחון ביישוב קדימה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן