נתניה פינת ריו 2016

0
219
הפועל דולפין נתניה
נבחרת שחייני הפועל דולפין נתניה - 2016 צילום עופר רשוק

את האולימפיאדה שתתארח בריו כבר אפשר ממש להרגיש באוויר. ארבע שנים של עבודה קשה ואינטנסיבית לקראתה הגיעה לישורת האחרונה. המאני טיים עבור שחייני ישראל הוא בדיוק עכשיו. בסוף השבוע הקרוב במכון וינגייט. שם, אם יצטיינו, יוכלו לזכות בכרטיס המיוחל לריו ולהבטיח את מקומם בתחרות החשובה ביותר בעולם הספורט התחרותי.

בסוף השבוע הקרוב תיפתח במכון וינגייט תחרות גביע האיגוד. תחרות בה ייקבעו הקריטריונים לאולימפיאדה ולנבחרת ישראל.
בראיון לנתניה און ליין, רגע לפני שריקת הפתיחה, מסביר ישראל ויינשל, מנכ"ל דולפין נתניה, על התחרות עצמה וחשיבותה לנבחרת השחייה של ישראל. על הנציגים הרבים תוצרת נתניה וכמובן על הסיכויים להעפיל לאולימפיאדת ריו.

עד כמה חשובה תחרות השחייה "גביע האיגוד" לקביעת הקריטריונים לריו?
"ישראל היא חלק מאיגוד השחייה האירופי וכמובן חלק מעולם השחייה העולמי. השנה היא שנה אולימפית. מה שאומר, ששחיין שרוצה להשתתף באולימפיאדה ולייצג את המדינה שלו, צריך לעמוד בקריטריון שנקבע על-ידי הוועד האולימפי. זה בעצם מה שקורה בתחרות הספציפית הזו, גביע האיגוד ובתחרות שתתקיים בסוף השבוע הבא, אליפות האקדמיה. חשוב לציין, שהקריטריונים שייקבעו בתחרויות אלה יהיו רלוונטיים לטווח של חודשיים שלושה ".

מה יש בטווח של החודשיים שלושה הקרובים?
"אנחנו עומדים לפני תחרויות מאוד מרכזיות בשחייה העולמית, ולשם כך יש צורך בקביעת קריטריונים, והגעה למקסימום של כל שחיין. בין התחרויות הבינלאומיות בהן ישראל לוקחת חלק פעיל, ישנה את אליפות אירופה בלונדון בעוד חודש וחצי, אליפות אירופה לנוער שתהיה השנה בהונגריה, אליפות אירופה לקדטים שתהיה במלטה ועוד תחרות של סגל נבחרת ישראל מיוחד לבנות, שנקרא סגל יהלום. מפתח הכניסה לכל אחת מהתחרויות הללו יוענק לשחיינים הראויים לו בסוף השבוע הקרוב ובזה שאחריו במכון וינגייט".

אגודת הפועל דולפין נתניה נחשבת לגדולה ביותר בישראל ואתה נחשב למומחה לשחייה הישראלית. איך הגעת לעולם השחייה?
"אני בעל מאגר המידע היחיד בישראל של כל התוצאות שצברו שחייני ישראל במהלך 40 השנים האחרונות. אני מדבר איתך על מידע שאין אפילו לאיגוד השחייה ולאף אחד אחר, אז אפשר לומר שאני מאגר המידע של ענף השחייה בישראל. הגעתי לענף השחייה כחלק מגלגולי החיים. לא הייתי שחיין ואני לא בן של שחיין".

כמה שחיינים מהפועל דולפין נתניה ישתתפו בתחרות ומהם הסיכויים?
"דולפין היא אחת האגודות הבודדות בארץ בהן מתאמנים שחיינים בוגרים, מעל גיל 18. נכון לתחרות הזו של סוף השבוע הקרוב וזה שאחריו, אנחנו מדברים על בין 12-15 שחיינים מדולפין, שישתתפו. לרובם סיכוי סביר ומעלה להתמודד עם הקריטריון שנקבע. החל משלושה שחיינים שבסיכוי סביר יכולים לעמוד בקריטריון לאולימפיאדת ריו, שבעה שחיינים שיכולים להשיג את הקריטריון לאליפות אירופה לבוגרים, שחיין אחד לקריטריון של אליפות אירופה לנוער, ארבעה שחיינים לקריטריון של קדטים והרשימה עוד ארוכה".

נראה שהמצב של נתניה מעולה, אפשר להתחיל לחגוג?
"אנחנו נמצאים במקום מעולה, אבל, אנחנו עדיין לא במצב מעולה. אנחנו נגד עין הרע, ולכן נקווה שבתום התחרות בתחילת שבוע הבא אנחנו נהיה במצב מעולה בפועל. נכון לרגע זה, המאמנים והשחיינים עושים כל שיכולתם ומשקיעים ימים כלילות במטרה להגיע בכושר שיא. הכול מכוון להצגה שתחל ביום רביעי ותסתיים במוצאי השבת".

עם יד על הלב, מהו הסיכוי שיהיה לנתניה נציג באולימפיאדת ריו?
"נתחיל בזה ששלושת השחיינים עם הסיכוי הטוב ביותר לעמוד בקריטריון לריו, הם מנתניה – כך שכבר הסיכוי לא רע. מה גם, שיש עוד לא מעט שחיינים המתחרים על קריטריון בתחרויות וגם הם מנתניה. אני רק יכול להגיד לך, שהבטחתי להעניק זר פרחים ענק לכל שחיין שמצליח לקבוע קריטריון. נכון לעכשיו הזמנתי כבר עשרה זרים. יכול להיות שאזמין אפילו עוד וזה בתקווה שעדיין יחסרו לי זרים ברגע האמת. מפה את יכולה להסיק בעצמך מה דעתי על הסיכויים האמיתיים של שחייני דולפין בתחרויות שלפנינו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן