נבחרת כותבים צעירים בחינוך היסודי בנתניה

יוזמה חדשה באגף היסודיים שבמנהל חינוך וחברה - עידוד כתיבה בקרב תלמידי כיתות ד'; התלמידים השתתפו בסדנאות כתיבה בהנחיית הסופרת זוהר אביב

0
228
כותבים צעירים. צילום באדיבות דוברות עיריית נתניה

במהלך חודש פברואר קיים אגף חינוך ורווחה מפגשי חשיפה לתוכנית בקרב כל תלמידי שכבות ד' בבתי הספר היסודיים בעיר.

במפגשים השתתפה סופרת הילדים, תושבת נתניה, זוהר אביב. הילדים השתתפו בסדנת כתיבה בזום, שהנחתה הסופרת. במהלך הסדנה לימדה אביב את עקרונות כתיבת הסיפור, לרבות בניית הדמויות ובנייה של תעודת זהות לכל אחד ואחת מהדמויות. כמו כן בניית קונפליקטים, הציגה בפניהם תמונות השראה וקיימה איתם דמיון מודרך.

בסוף המפגש כתב כל אחד מהילדים סיפור, אותו שלח לאביב לעריכה ובדיקה. חלק מהסיפורים ישלחו להשתתפות בתחרות "ספר היצירות של ישראל".

בעיריית נתניה ציינו, כי התלמידים המצטיינים והמתאימים יזכו למפגשי תגבור כתיבה בבית הספר החדש – "נוצה". בי"ס שנוסד ביוזמת האגף לחינוך היסודי. ב"נוצה" יתגברו את יכולות הכתיבה שלהם. הם יוכלו "לרחף" – כדברי נורית גבאי, מנהלת החינוך היסודי – על גבי הנוצה אל ההצלחה בכיוון שיבחרו.

גבאי מסרה: "אנו מאמינים שחשיפה וקבלת כלים לכתיבת סיפור, מובילה את הילדים להיכרות עם כלי מעצים. כלי מקדם ומרפא, שישמש את הילדים בהמשך דרכם לפיתוח חוסן פנימי. כן העצמת הקשר עם עצמם ועם הזולת. כמו כן להצלחה בלימודים, בבגרויות ואף בחייהם כבוגרים, בעולם התעסוקה ובעולם הדיגיטלי".

"מטרת התוכנית הינה חשיפת הילדים לעולם של המילה הכתובה. זאת תוך כדי התנסות בכתיבת סיפור וכמובן עידוד כתיבה בקרב התלמידים. בסיום התהליך, יתקיים ערב ייחודי להורים ולילדים המשתתפים בתוכנית עם תוצר ובמה לשיתוף".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן