נתניה מתמודדת עם משבר האקלים

תכנית עירונית מקיפה להתמודדות עם משבר האקלים (המאיץ) הוצגה בישיבת מועצת העיר; התכנית הוגשה למשרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים ומיושמת בפועל ברחבי העיר

0
305
נתניה מתמודדת עם משבר האקלים. צילום באדיבות דוברות עיריית נתניה

בימים אלה מתכנסת ועידת האקלים העולמית בגלזגו, סקוטלנד. ישראל מציגה בוועידה, לראשונה, יעדי הפחתה ופעולה משמעותיים להתמודדות עם משבר האקלים, יחד עם יתר אומות העולם.

נתניה, אשר מובילה עשיה עירונית בנושא האקלים כבר למעלה מעשור, ממשיכה לפעול למען סביבה ירוקה ומקיימת.

בישיבת מועצת העיר, בשבוע האחרון, הוצגה תכנית עירונית מקיפה להתמודדות עם משבר האקלים.

העיר נתניה נבחרה יחד עם עוד כעשר רשויות להכין תכנית עירונית. בין השאר לצמצום בפליטות גזי חממה ולהתמודדות עם השלכות משבר האקלים. כעיר נבחרת הגישה עיריית נתניה את התכנית העירונית למשרדי האנרגיה, הגנת הסביבה והפנים בתחילת חודש אוקטובר.

מעיריית נתניה מסרו, כי התכנית, הוכנה בהובלת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. כן בהנחייתה לקדם נושא חשוב זה. התכנית מהווה עדכון לתכנית העירונית ליישום אמנת האקלים של פורום ה-15. התכנית כוללת צעדים אופרטיביים בתחומי האנרגיה, התחבורה, החינוך. כמו כן בחופי הים, בייעור העיר ועוד. התכנית אף כוללת יעדים לשנת 2030.

זאת ועוד התכנית כוללת פעולות במגוון תחומים להפחתת פליטות גזי החממה התורמים למשבר האקלים. כגון צמצום בצריכת החשמל העירונית והפרטית, בניה ירוקה, הפחתת נסועה פרטית ועוד. כמו כן כוללת התכנית פעולות להתמודדות עם השלכות משבר האקלים (אדפטציה).

עוד מסרו מעיריית נתניה, כי על הובילו והכינו את התכנית אגף לאיכות הסביבה בשיתוף צוותי עבודה ממחלקות ואגפי העירייה השונים. התכנית תלווה בבקרה ומעקב שנתיים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן