נתניה: מחירי הדירות ממשיכים לעלות

0
97
fotolia - צילום אילוסטרציה

הדירות שנבדקו במסגרת הסקר הן דירות בנות ארבעה חדרים, דירות חדשות ודירות יש שניה. עם פרסום הסקר מסר השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי, כי מטרת הסקר היתה לזהות ולבודד את שיעורי השתנות המחירים בתקופת הסקירה ביחס לרבעון הקודם. לנוכח ריבוי המשתנים המשפיעים על מחירי דירות ורמת ההטרוגניות הרבה במאפייניהן, נבחרו מתוך כלל העסקאות ברבעונים הרלוונטים דירות בעלות מאפיינים הומוגניים ככל שניתן, שכמות העסקאות בהן גבוהה יחסית.

מתוך כך לא נבדקו במסגרת הסקר דירות בנות חמישה חדרים ומעלה, הן בשל ריבוי שטחי ההצמדה כגון גגות וחצרות והן בשל השונות ברמה הבניה של דירות אלה, שחלקן בנויות ברמת גימור גבוהה במיוחד. עוד נמסר, כי גם דירות קטנות בנות שלושה חדרים ומטה לא נכללו בסקר, שכן קיים בהן מיעוט יחסי של עסקאות במרבית הערבים וקיימת שונות רבות במאפייניהן. בדיקת דירות אלה לדברי השמאי היו מביאות לסטיית תקן רחבה.

לעומת זה דירות בנות ארבעה חדרים בבניה רוויה, הן המוצר השכיח כיום בשוק הדירות העירוני הכללי וסקירת מאות עסקאות מאפשרת זיהוי מספר של ההשתנות במחיר.

מבדיקת השמאי עולה, כי המחיר הממוצע של דירות בנות ארבעה חדרים בנתניה, נכון לרבעון השלישי של שנת 2015, הוא 1,559,000 שקלים – עליה של אחוז אחד מהרבעון הקודם, אולם עליה של תשעה אחוזים מהרבעון המקביל בשנה שעברה.

עוד עולה מהסקירה, כי ברבעון שנבדק נצפתה ברוב הערים עליה במחיר הדירה הממוצע ביחס לרבעון הקודם. בארבע ערים חלה ירידה במחירי הדירות – תל אביב שני אחוזים, ירושלים שבעה אחוזים, רחובות שני אחוזים ורמלה ארבעה אחוזים.

בכפר סבא חלה עליה של ארבעה אחוזים מהרבעון הקודם ושמונה אחוזים מהתקופה המקבילה אשתקד. מחיר דירת ארבעה חדרים בכפר סבא הוא בממוצע 1,789,000 שקלים. עליה זהה נרשמה באשדוד, שם המחיר הממוצע הוא 1,416,000 שקלים.

השמאי הממשלתי ציין, כי עליית המחיר רבעון השלישי של שנת 2015 היתה נמוכה משיעור העליה שנצפה ברבעון הקודם ומהווה חזרה למגמה שאפיינה את השתנות המחירים בשנה האחרונה, אשר נעה סביב תוספת של אחוז אחד ברבעון. עוד נמסר, כי הרבעון השלישי מתאפיין בחוסר יציבות ומגמה מעורבת. השמאי הדגיש, כי יש להתייחס לנתונים העולים ממנו בזהירות המתחייבת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן