הורחב סל פעילויות תרבות ופנאי לעולים בני הגיל השלישי

אגף הקליטה של עיריית נתניה מקיים בימים אלה פעילויות מעשירות למען העולים בני הגיל השלישי. פעילויות אלה תורמות להשתלבות העולים בחברה הישראלית.

0
617
בתמונה: פעילות תרבות ופנאי לעולים חדשים בני הגיל השלישי בעיר נתניה.
פעילות תרבות ופנאי לעולים חדשים - בני הגיל השלישי.

אגף הקליטה של עיריית נתניה מקיים בימים אלה פעילויות מעשירות למען העולים בני הגיל השלישי. פעילויות אלה תורמות להשתלבות העולים בחברה הישראלית.

אגף הקליטה מציע סדרת פעילויות ייחודיות, אשר מיועדות לספק תעסוקה, בריאות והעשרה רוחנית. כך מתקיימת התעמלות בוקר ופעילות "סבתוש".

בכל ימי שני ושלישי, מוזמנות נשים להשתתף בהתעמלות בוקר בהנחיית מדריכות כושר מומחיות. המטרה היא לחזק את הבריאות ולהעניק חוויה איכותית בעלות סמלית. בנוסף, מציעה פעילות זו בימי רביעי בבוקר מלאכת יד ואמנות המתקיימת בשפה הצרפתית.

שיעורי עברית והעשרה מספקים הזדמנות ללימוד והכרת השפה והתרבות המקומית.  כך, למשל, עולי קווקז לומדים את השפה העברית דרך תאטרון קהילתי. בימי ראשון וחמישי נהנים עולי רוסיה משירת מקהלה בשפה הרוסית. כאשר, בימי רביעי מופיעה מקהלת נשים בשפה הצרפתית.

עוד בארועים:  תחרות משוררים ומשוררות בגיל השלישי. פסנתר לנגינה חופשית של מוזיקאים במסדרון של בית העולה, בו מנגנים אמנים מבוגרים. הפעילות הזו משלבת העשרה של החיים התרבותיים ומספקת פלטפורמה לביטוי אישי וקולקטיבי.

חמישה מועדוני עולים לגיל השלישי הפועלים ברחבי העיר נתניה מציעים מגוון פעילויות. הפעילויות כוללות שיעורי מלאכה, אנגלית, ריקוד, הצגות ומופעים, גינון ועוד. המטרה היא לתת תעסוקה עשירה ומשמעותית, תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של עולים בגיל השלישי. כמובן, לשלב אותם בחברה ובתרבות הישראלית יחד עם לימוד השפה העברית.

בעיריית נתניה אומרים, כי חשיבות הפעילויות שמציע אגף הקליטה מהווה לא רק תעסוקה. אלא, הזדמנות לבניית קהילה, תחושת שייכות והעצמה. הפעילויות משקפות את המחויבות לטיפוח הבריאות הפיזית והנפשית של בני הגיל השלישי. הן אף מסייעות להם להשתלב בחברה החדשה שלהם בכבוד ובגאווה.