נתניה במקום שני ארצי בבניית מגדלים ברבעון הראשון של 2022

מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי העיר נתניה במקום שני ארצי בהתחלות בנייה במגדלים ברבעון הראשון לשנת 2022

0
704
רפי זנזורי, יו
רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה. צילום יח"צ

מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי נתניה במקום שני ארצי בהתחלות בנייה במגדלים

העיר נתניה במקום השני מבין הערים המובילות בישראל בבנייה לגובה. ארגון קבלני נתניה אשר ניתח את נתוני הלמ"ס קובע, כי בסעיף התחלות בנייה נתניה מובילה.

בעיר החלו להיבנות 1,009 יחידות דיור חדשות במגדלי מגורים בני 16 קומות ומעלה ברבעון הראשון של שנת 2022. זאת, לעומת, 844 דירות כאלה בלבד שהחלו להיבנות בשנת 2021 כולה. קצב הבנייה מצביע על זינוק בהתחלות הבנייה במונחים שנתיים. במקום הראשון מדורגת בת ים.

בהתפלגות התחלות הבנייה לפי קומות, עולה כי בנתניה החלו להיבנות ברבעון ראשון 617 דירות חדשות. הבנייה היא בבניינים בני 16-20 קומות. זאת לעומת 139 בכל שנת 2021. בנוסף, 392 דירות בבניינים בני 21 קומות ומעלה – זאת לעומת 705 אשתקד.

אורי פליישמן, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת לוינשטין, הבונה בעיר מגדלי מגורים, אישר את הפרטים. למערכת נתניה און ליין – ksn אמר: "הדרך המרכזית להגדיל את היצע הדירות בנתניה, היא עלייה לגובה. דרך זו מתחשבת במחסור בקרקעות פנויות ומגמת הציפוף במרכז העיר. לכן, זה לא מפתיע שכמעט כל התחלות הבנייה שהיו ברבעון, היו במגדלים רבי קומות. להערכתי המגמה תימשך גם ברבעונים הבאים".

קבוצת לוינשטין בשיתוף עם חברת מגיל בונות את פרויקט מגדל הצוק 2, הכולל מתחם מגורים בשטח של 5.7 דונם בשכונת פארק הים בנתניה. בפרויקט מגדל בן 26 קומות ובו 101 דירות בתמהיל מגוון.

רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, הוסיף לנתניה אונליין, כי "העיר נתניה עוברת בשנים האחרונות תנופת בנייה ופיתוח. הדבר נעשה בשיתוף עם עיריית נתניה. לצד הקמת שכונות חדשות, קיימת מגמה ברורה להתחדשות עירונית בשכונות ותיקות. במקביל, נבנים אזורי מסחר ותעסוקה, חינוך וקהילה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן