כביש 57: עומסי תנועה בעקבות עבודות הרחבת נתיב לנתניה

2
393

חברת נתיבי ישראל החלה בעבודות להארכת נתיב התנועה בכביש 57 שמאלה לכיוון דרך דגניה שבשכונת קריית השרון.

העבודות להארכת הנתיב תאפשר זרימת תנועה טובה יותר מכביש 57 לכניסה למזרח העיר וכן תקטין את העומס משני הנתיבים הממשיכים לכיוון היציאות לכביש החוף ולצפון ומרכז העיר.

מדובר בשלב ראשון בשדרוג כולל של כביש 57, העובר דרך נתניה, כפר יונה ויישובי המועצה האזורית לב השרון – ההחלטה התקבלה על-ידי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' – זאת כחלק ממסקנות מיזם הנסיעה השיתופית בכביש החוף. במסגרת השדרוג, ייסללו נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים משני צדי הכביש.

בהמשך, הכוונה היא לבטל רמזורים ולהקים "מחלפונים" לאורך הכביש, כדי לאפשר נסיעה רציפה לכיוון כפר יונה ללא רמזורים עד כביש 6 (חוצה ישראל), ולכיוון נתניה עד היציאות לכביש החוף.

שדרוג הכביש הוא חלק מתכנית עבודה כוללת לתשתיות התחבורה באזור נתניה רבתי, בהיקף של מיליארדי שקלים, שעליה סיכמו ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, וממלא מקומה, אלי דלל, הממונה על התחבורה, עם שר התחבורה דאז, ישראל כץ.

הארכת הנתיב לפונים שמאלה לשכונת קריית השרון – בעיקר בשעות העומס – התקבלה כאמור כחלק ממסקנות מיזם נתיב + 2 בכביש החוף.

פיירברג-איכר מסרה, כי "עיריית נתניה עושה בשנים האחרונות כל מאמץ כדי לקדם את תשתיות התחבורה של נתניה ממנה ואליה וכדי להקל עד כמה שניתן על תושבי העיר והבאים בשעריה. בין הפרויקטים הבולטים המקודמים לאחרונה, ניתן למנות את כביש איינשטיין ואת המחלף המלא שיוקם בו וכן את מיחלוף גשר האחדות".

ממלא מקומה של ראה"ע, אלי דלל, הוסיף כי "זו הסנונית הראשונה לשדרוג כולל של הכביש, המשמש רבים מתושבי נתניה. ראש העירייה, אנוכי ואנשי המקצוע ממשיכים לפעול למען תחבורה יעילה ומשופרת לתושבי העיר".

בהיבט התחבורתי ועומסי התנועה הקיימים, מומחים זיהו שתי נקודות מרכזיות המחייבות השקעה כספית גבוהה בשיפור התשתיות הקיימות – זאת לאור צפי אכלוס העיר וגדילתה: בהיבט הפנים עירוני חיזוק ושיפור תשתיות התחבורה – בדגש על תחבורה ציבורית לצד מערכי נסיעה וגישה ישירה לתחנות הרכבת, ומנד בהיבט האזורי: שיפור והרחבת התחבורה הציבורית והרחבת נתיבי הנסיעה הבין עירוניים.

כתבות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין: 

חילופי גברי: אדיר בנימיני ישמש יו”ר דירקטוריון מי נתניה

עוגיות אמסטרדם – המתכון לעוגיות ששיגעו את העולם

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן