בנות ים, רקדניות וכוח נשי – תערוכת היחיד של ענת בן עזרא

הפסלת ענת בן עזרא מציגה תערוכת יחיד המוצגת בימים אלה במלון איילנד - נתניה. האוצרת מיכל סדן: "פסליה רווים בעוצמה ורגישות, מלאי תנועה והבעה".

0
436
בתמונה, פסל אישה שרועה על הרצפה - אותו פיסלה האמנית ענת בן עזרא לתערוכת היחיד
פיסול: ענת בן עזרא. צילום: מיכל סדן

הפסלת ענת בן עזרא מציגה תערוכת יחיד המוצגת בימים אלה במלון איילנד – נתניה. האוצרת מיכל סדן: "פסליה רווים בעוצמה ורגישות, מלאי תנועה והבעה".

"ניצוצות", תערוכת היחיד של הפסלת ענת בן עזרא, תיפתח בתחילת חודש ספטמבר (02.09). המקום בו בחרו לקיים את התערוכה, מלון איילנד בנתניה, מושך אליו מזה שנים אמנים רבים. מיקומו, על הצוק מול הים, משלים את האווירה בתערוכה הכוללת פסלים של בנות ים, רקדניות והמון כוח נשי.

הרחיבה על כך האוצרת מיכל סדן. "פסליה המרשימים של האמנית ענת בן עזרא, המוצגים בימים אלה במלון איילנד, מעגנים בתוכם את מסורת הפיסול הריאליסטי. פסליה של האמנית רוויים בעוצמה ורגישות, ומלאי תנועה והבעה".

ואכן, בכישרון רב ובקשת רחבה של טכניקות, מפיחה ענת בן עזרא חיים בחומר הדומם. היא בונה ארסנל של דמויות, שלכל אחת מהן סיפור משלה.

משבר בריאותי שחוותה ענת, הותיר אותה דואבת פיסית ורגשית. על כן, יצירתה מאזכרת סימני זיכרון אישיים.

"הדמויות אותן היא יוצרת מעוררות הזדהות והבעות הפנים של הדמויות המפוסלות ושבריריותן מול הכיאוס הקורה בחוץ, מצביעות על רגישותה הרבה של האמנית", אומרת מיכל סדן

עבודותיה של בן עזרא משלבות ריבוי של טכניקות והקשרים אומנותיים. היא מחברת  בין המסתורי הפנטסטי למציאותי והיום יומי. בתערוכה "ניצוצות", קו התפר בין ריאליזם לפנטזיה מתנקז לפסלים מרובי פרטים ורבי משמעויות.

ענת לעצמה איננה הולכת בתלם ומחפשת דרכים להביע וליצור באופן חדשני. "היא רואה באמנות את הרצון להביע את היפה והטוב שקיים בעולמנו ובחיינו. מתוך עולמה האישי ובסגנונה הפיגורטיבי הנשי והרהוט", מרחיבה מיכל סדן: "היא מציגה לנו שני עולמות. העולם של החלום, הפנטזיה, הרוחניות והדמיון. מנגד, עולם של מציאות, פרקטיות והרגלים נטועים חזק בקרקע.

"ניצוצות", תערוכת היחיד של הפסלת ענת בן עזרא. 02.09.22 – 02.11.22. מלון איילנד נתניה. שדרות עובד בן עמי 10. 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן