ניסיון חיסול: רחפן נפץ התפוצץ והרעיד את נתניה

הרחפן נשא מטען חבלה במשקל של מספר קילוגרמים ושוגר למרפסת ביתו של עבריין מוכר בבניין יוקרתי בנתניה. בעבר ניצל העבריין משני ניסיונות חיסול. 

0
1371
נזקי פיצוץ רחפן הנפץ בנתניה. צילום מתוך הרשתות החברתיות. סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים.
צילום מתוך הרשתות החברתיות. סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים.

במשטרת ישראל בטוחים, כי רחפן שנשא מטען נפץ במשקל מוערך של קצת יותר משישה קילוגרמים, נועד לחסל עבריין בכיר. הרחפן, אותו הפעילו העבריינים במרחק מספר כמה עשרות מטרים, שוגר לעבר מרפסת. אלא, שבשל כובד המטען, הוא נפל והתפוצץ על הקרקע.

האירוע ארע בליל שני, בסמוך לשעה 22:30. פיצוץ עז הרעיד את כל אזור רחוב הטורים בנתניה. עדי ראייה, שבמקרה טיילו ברחוב באותה עת, ידעו לספר כי שמעו צליל זמזום באוויר. לפתע ראו משהו שהזכיר להם רשף  "טיל".  רגעים ספורים לאחר מכן, נשמע קול פיצוץ עז ועלו להבות.

זהו האירוע הפלילי השלישי המשמעותי שקורה ברחוב זה מאז ינואר 2022. בינואר 22 נפצע במקום באורח קשה צעיר. במרץ 23 התפוצץ ברחוב מטען חבלה. כעת, רחחפן נפץ.

גורמים במשטרה בטוחים, כי רחפן הנפץ יועד לעבריין בכיר ומוכר בנתניה, המתגורר בבניין יוקרתי בקומה גבוהה. במשטרה איתרו את שרידי האמל"ח שנשלחו למיצוי ראיות. במקביל, נאספו סרטוני אבטחה מכל הבניינים והבתים באזור – זאת לצד צילומי אבטחה במרחב הציבורי באזור.

הערכות הן, כי היעד לחיסול הייתה עבריין בכיר בעיר, שניצל בעבר משני ניסיונות חיסול. הערכה היא, כי המטען שקל קצת יותר משישה קילוגרמים. בכל קנה מידה זה נחשב למטען גדול. בשל עוצמת הפיצוץ נגרמו נזקים לרכוש למתגוררים בסמוך. זאת לצד הבהלה שאחזה בדיירי הרחובות מסביב.

 

  • צילום מתוך הרשתות החברתיות. סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים.