החשד: דיווחו על מכירת מגרש בכפר יונה, אך בפועל מכרו בית בשלבי סיום

שלושה חשודים נעצרו בחשד לדיווח כוזב על עסקת מקרקעין במטרה להקטין את תשלום מס השבח ומס הרכישה. בית השמפט שחרר את השלושה בתנאים מגבילים

0
4428
תמונת אילוסטרציה לתיאור חוקרי מס המבצעים פעולות חשבונאיות. כמו כן אילוסטרציה עבור הלבנת הון התמונה להמחשה בלבד.
צילום fotolia

אב ובנו, יחד עם אדם נוסף, נעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים. השלושה חשודים כי הגישו, לכאורה, הצהרות כוזבות למיסוי מקרקעין. זאת, במטרה להקטין תשלום את מס השבח ומס הרכישה. הרקע: עסקת מכירת מקרקעין.

מבקשת המעצר, אותה הגיש פקיד שומה חקירות מרכז, עולה כי אחד החשודים הגיש הצהרה על מכירת מגרש בכפר יונה.  בהצהרה צוין סכום בסך 1,700,000 ש"ח בנובמבר 2021. ביקורת שנערכה במשרד מיסוי מקרקעין נתניה אודות הצהרתו, העלתה חשדות. על-פי החשד, השניים, המוכר והקונה, הגישו לכאורה במסגרת העסקה, מסמכים כוזבים ומזויפים לרשות המסים.

השניים התבקשו להגיש אסמכתאות לאישור מועד בניית המבנה במגרש. על פי האישורים שהוגשו, בניית הבית החלה בשנת 2021. אולם, מבדיקה שנערכה במיסוי מקרקעין עולה, כי מסמכים אלה הוזמנו בכלל עבור אדם אחר מכפר יונה ולא עבור הקונה הרשום. כמו כן, מתצלומי אוויר במקום עולה, כי כבר בשנת 2020 קיימת בנייה במגרש.

לאור נתונים אלה פתחו הרשויות בחקירה גלויה כנגד שלושת החשודים. במסגרת זו ערכו הרשויות חיפוש בצו בית משפט בבתיהם. בחיפוש איתרו מסמכים, מחשבים וטלפונים.

השופטת עדי יעקובוביץ (בית משפט השלום בתל אביב-יפו) שחררה את השלושה בתנאים מגבילים. בין השאר בהתחייבות עצמית בסך 300,000 ש"ח כל אחד, ערבות צד ג' ואיסור יציאה מהארץ לתקופה בת 180 יום.