מתכון ניוקי לחם ברוטב חמאה חומה

הרבה לפני ניוקי העשוי מקמח תפוחי אדמה או קמח תירס, שלט במטבח האיטלקי ניוקי לחם. האמת, הוא גם הרבה יותר טעים... מתכון מושלם וקל להכנה.

0
2669
הרבה לפני ניוקי העשוי מקמח תפוחי אדמה, שלט במטבח האיטלקי ניוקי לחם. האמת, הוא גם הרבה יותר טעים... מתכון מושלם וקל להכנה.
ניוקי לחם - המטבח האיטלקי המסורתי.

הרבה לפני ניוקי העשוי מקמח תפוחי אדמה או קמח תירס, שלט במטבח האיטלקי ניוקי לחם. האמת, הוא גם הרבה יותר טעים… מתכון מושלם וקל להכנה.

אין זה סוד, שניוקי הוא אחד המאכלים האיטלקיים הכפריים, הפופולאריים בעולם. פירוש השם הוא כופתא. ובאיטליה, כמו באיטליה, הרבה לפני שגילו את קמח תפוח האדמה או קמח תירס, עשו את הניוקי אחרת.

ניוקי אל רומנה עשוי סולת, בצפון איטליה מעדיפים קמח תירס ואילו בטריפולי (לוב) קוראים לגרסה נוקידס. היא, אגב, עשויה מקמח לבן.

הגרסא העתיקה והוותיקה מכולן היא גרסת ניוקי לחם ברוטב חמאה חומה. אז… מצרף לכם מתכון, שיזכיר לכם מאוד קניעדלך, אבל עם ניחוח איטלקי עתיק.

מתכון ניוקי לחם ברוטב חמאה חומה – המטבח האיטלקי העתיק

 

מרכיבים:

250 לחם מיושן טחון לפירורים במעבד מזון או ידנית.
כוס חלב

450 גרם תרד טרי או מנגולד שווייצרי בלי הגבעולים

ביצה טרופה קלות

כוס מדידה של  קמח לבן (140  גרם)

קורט אגוז מוסקט

100 גרם חמאה בטמפרטורת החדר

בצל שאלוט אחד  קצוץ דק  דק

6 עלי מרווה שלמים, בתוספת עוד 4 עלי מרווה קצוצים דק.

יש להכין בצד קערה עם מי קרח

שלבי הכנה:

לאחר שטחנו את הלחם היבש למרקם פירורי, משלבים בקערה יחד עם החלב. מניחים בצד.
בינתיים מחממים סיר עם מים וכפית מלח. מביאים לרתיחה. מוסיפים פנימה את המנגולד והתרד. מבשלים עד שהם מתרככים. זה  אמור לקחת שלוש דקות. מוציאים  את העלים מהסיר ישר למי קרח כדי לעצור את הבישול שלהם. לאחר דקותיים, מוציאים את העלים מהמים. סוחטים וקוצצים דק

חוזרים לקערה. סוחטים את הלחם מהחלב ומניחים בקערה חדשה. מוסיפים לשם את העלים הירוקים שקצצנו. את הביצה, הקמח ואגוז המוסקט. מערבבים עד שהמסה נעשית אחידה ויחסית יציבה. מוסיפים עוד קמח במידת הצורך. אל תגזימו, אנחנו רוצים  להוסיף כמה שפחות קמח כדי שהניוקי יהיה קליל.

מכינים סיר קטן של מים רותחים. בינתיים יוצרים כדור קטן לניסיון. בעזרת כף מחוררת מניחים בתוך המים. אם הבצק נותר שלם ואחרי כמה דקות צף – סימן שהצלחנו והוא מוכר. אם הוא מתפרק, הוסיפו עוד מעט קמח ונסו שוב. ברגע שיוצא טוב, אנו מוכנים לעבודה.

קמחו את השיש מעט בקמח, חלקו את הבצק לארבע עד חמש חתיכות שוות בגודלן. את הידיים תצפו בקמח וזה יקל עליכם ליצור כדורים.  בעזרת כפות הידיים מגלגלים את החלק לצורת גליל בעובי ס"מ. חותכים מהגליל את הניוקי שלנו, ומניחים אותם על נייר אפייה מקומח.

מביאים סיר עם מים לרתיחה. ממליחים את המים, מניחים את הניוקי לחם במים. אל תעמיסו אותם יתר על המידה. מבשלים עד שהניוקי צף  למעלה. בעזרת כף מחוררת מוציאים אותם – כך מסיימים את שאר כמות הבצק.

להכנת הרוטב. ממיסים את החמאה במחבת על להבה נמוכה. כשהחמאה נמסה מוסיפים את השאלוט ואת עלי המרווה הקצוצים. ממשיכים לבשל עד שהחמאה מתחילה להשחים וניחוח אגוזי יציף את המטבח. מסירים מהאש. יוצקים לצלחת, מוסיפים את הניוקי ומגישים. מעטרים עם עלי המרווה השלמים.

מתכונים נוספים שעשויים לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

פולנטה ראגו פטריות – מתכון שהוא קלאסיקה איטלקית משובחת
תאווה איטלקית: פיצה ביתית עבה ואוורירית

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן