קינוח ומתכון לראש השנה: תפוחים אפויים

1
2048
מתכונים לראש השנה - תפוח - נתניה
תפוחי עץ אפויים. צילום fotolia

 

אחד הקינוחים האהובים עליי ביותר הוא תפוח עץ אפוי. באופן כללי כיף וגם קל להכין את המנה, וכשמדובר בחגי תשרי בכלל ובראש השנה בפרט, אין ספק שמדובר במתכון שהוא מתאים במיוחד. בכלל, תפוחי עץ ודבש מהווים חלק בלתי נפרד מראש השנה. אז חברות וחברים יקרים, בואו נתפנק על מנה כיפית שאת כל מרכיביה אני, לפחות, קניתי בשוק נתניה (מת על השוק בתקופת טרום חגים).

מתכון לתפוחי עץ אפויים וממולאים

מרכיבים לתפוח העץ:
8 תפוחים גרנד סמית
60 גרם חמאה
80 גרם סוכר
חצי כפית קינמון

לציפוי עליון:
70 גרם סוכר חום
חצי כפית קינמון
70 גרם סוכר רגיל ובנוסף כף דבש
120 גרם קמח
60 גרם חמאה

לתערובת התפוחים:
4 תפוחים מקולפים וחתוכים לקוביות
100 גרם אגוזי מלך
חצי כפית מלח
70 גרם חמאה
3 גרם הל
5 גרם קינמון

לקרם שקדים ( אפשר גם ללא קרם שקדים):
100 גרם אבקת שקדים
100 גרם חמאה
100 גרם סוכר
כף קמח
2 ביצים

הוראות הכנה:
נתחיל בהכנת קרם שקדים (אם בחרתם לוותר על הקרם, תעברו ישר לפסקה הבאה). במעבד מזון מאחדים את אבקת השקדים, הסוכר והחמאה עד לקבלת מרקם פירורי אחיד. מוסיפים ביצים וקמח ומערבלים עד לקבלת קרם אחיד. מאחסנים עד השימוש.

בקערה גדולה נכין את הציפוי העליון – הקרמבל: נאחד את הקמח, הסוכרים, המלח, הקינמון, והחמאה שחתכנו לקוביות קטנות. באמצעות האצבעות או מעבד המזון נטמיע את החמאה ונוסיף כף דבש. נערבב עד שנקבל מסה פירורית אחידה.

להכנת המילוי: נאחד בקלחת את קוביות תפוחי העץ, כף דבש, חמאה, קינמון והל. כמו כן את אגוזי המלך השבורים גס. נבשלם על אש בינונית למשך 15 דקות. לחובבי היין, ניתן להוסיף רבע כוס יין אדום בכחלק מהבישול. לא לשכוח לערבב.

הרכבה ואפיה:
נרוקן את התפוחים. נמלא כף קרם שקדים ומעליו נמלא בכמות הרצויה מילוי נדיב של התפוחים שבישלנו על הקלחת. מעל כל היצירה נניח שכבת קרמבל.

נניח על מגש אפיה ונאפה 15 דקות בתנור שחומם מראש בחום של 200 מעלות. הקרמבל יעניק למנה ציפוי קריספי ומעניין. כל ביס יהפוך להנאה צרופה של ריחות, טעמים וגעגועים לבית סבתא.

טיפ קטן: למי שרוצה אקסטרה שוויץ, ניתן להוסיף מקל קינמון, לקשט עם אבקת סוכר וגם להוסיף כדור גלידה בטעם קרמל מעל כל תפוח או לצידו.

 

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן