מאפינס שוקולד – בננה

1
303
מאפינס שוקולד - נתניה מבשלת
צילום fotolia

מאפינס הוא מאפה קל הכנה, שלא דורש מיקסר והכי חשוב הוא גמיש לשינויים ואלתורים. יתרונו הגדול של המאפינס, שקשה מאוד להצליח ולקלקל אותו. המתכון המוצע מיועד ל-12 מאפינס. אפשר, כמובן, להכפיל כמויות בהתאם לצורך. אישית, אני ממליץ להשתמש בתבנית למאפינס עשויה מסיליקון. היא קלה לשימוש ואינה מחייבת שימון.

מתכון למאפינס שוקולד (עם או בלי בננה)

מרכיבים:
250 גרם קמח תופח
125 גרם סוכר
כפית גרם קקאו
70 גרם שוקולד צ'יפס
כפית שטוחה אבקת סודה לשתייה
2 ביצים גודל M
150 מ"ל חלב
בננה מעוכה למחית בעזרת מזלג (לא חובה)
130 גרם חמאה מומסת ומקוררת מעט
תמצית וניל להשבחת טעם
כל ליקר שאתם אוהבים (תוספת מומלצת)

שלבי הכנה:
נשלב בקערה את החומרים היבשים: קקאו, קמח, סוכר, אבקת סודה לשתייה ושבבי שוקולד צ'יפס. במקביל נטרוף את הביצים, החלב ותמצית הווניל. ניצוק אל החמאה שהתקררה מעט ונוסיף את מחית הבננה (לא חובה). נערבב היטב. יש כאלה הנוהגים להוסיף בשלב זה שתי כפות ליקר בננה, ליקר קפה או ליקר שוקולד. אני, אישית, מעדיף ויסקי.

נשלב את הנוזלים עם מסת היבשים ונאחד על ידי מטרפת יד. ממש בקלילות ובעדינות. אין צורך ליצור מסה תפוחה. אבקת הסודה לשתייה כבר תעשה לנו את העבודה והיא סלחנית מאוד. הדבר היחיד שחשוב, שהקמח יטמע לחלוטין במסת הרטובים. מעבר לזה, אין צורך לטרוף יתר על המידה.

את הבלילה ניצוק אל תבניות מאפינס סיליקון ייעודיות (בגובה של שני שליש וקצת) ונכניס לתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות למשך 20 דקות עד 25 דקות (יש לבדוק עם קיסם). נגיש לאחר רבע שעה של צינון בטמפרטורת החדר.

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן