מתכון כדורי סמבוסק גבינה אפויים

יש לנו הבטחה: עם המתכון שלנו להכנת כדורי סמבוסק גבינה, לא יהיה אחד שיעמוד בפיתוי. מה גם, שמדובר במתכון קל להכנה...

12
2029
מתכון כדורי סמבוסק גבינה - נתניה מבשלת
כדורי סמבוסק גבינה. צילום סער אהרוני

יש לנו הבטחה: עם המתכון שלנו להכנת כדורי סמבוסק גבינה, לא יהיה אחד שיעמוד בפיתוי. מה גם, שמדובר במתכון קל להכנה…

אחרי שכבר הכנתם והתמכרתם לשלל המתכונים המתוקים שלי, כמו הקרואסון או בריוש שוקולד, חשבתי שיהיה נחמד לגוון לכם עם מתכון מלוח מהמטבח הטורקי. סמבוסק גבינה בגרסה מיוחדת – כדורי סמבוסק גבינה אפויים.

במטבח העיראקי סמבוסק גבינה נקרא סמבוסק בג'בן. במטבחי הבלקן הם נקראים בוריקיטס. בניגוד לסמבוסק של המאפיות, אותו יוצרים מבצק דק יחסית, את הסמבוסקים שלי אני מכין  מבצק יותר רך ושמנמן. בנוסף, הפכתי את צורת העיצוב לכדור. למה? כי זה קל יותר ויפה יותר בעיניי.  לילדים, אפשר כמובן לשלב מילויים שונים לפי הטעם שלכם. מילוי טונה ותירס, מילוי של גבינה צהובה ורוטב פיצה ועוד. אם תרצו רעיונות למילויים מפתיעים, אני זמין בשבילכם תמיד לשאלות ועצות. אז… שימו עליכם סינרים וכנסו למטב, כי נתניה מבשלת (וגם אופה).

מתכון כדורי סמבוסק גבינה אפויים | רמת קושי: קל

מרכיבים לבצק:
חצי קילו קמח מנופה
כף שמרים יבשים
2 כפות סוכר
כפית מלח
כוס מים חמימים
3 כפות שמן זית

למילוי:
150 גרם גבינת קשקבל – יש לגרד מראש
4 כפות  גבינה לבנה 5%
200 גרם גבינת פטה או כל גבינה מלוחה לטעמכם
חצי כפית מחוקה פלפל שחור גרוס
3 כפות שמן זית
3 כפות קמח

לציפוי:
ביצה מהולה במעט מים
שומשום + זעתר

שלבי הכנה:
לקערת המיקסר משלבים את מרכיבי הבצק חוץ מהמלח. מעבדים 2 דקות לאיחוד ראשוני ואז מוסיפים מלח. עובדים במהירות בינונית של המיקסר עוד  6-7 דקות עד לקבלה של בצק חלק ואלסטי. משאירים את הבצק למנוחה של שעה במקום חמים. בינתיים, מערבבים בקערה את מרכיבי המילוי ומשאירים  בצד.

לאחר משך האפייה הדרוש, מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות. קורצים 20 חלקים שווים. מרדדים כל חלק לעיגול דק, אבל לא מדי. רצוי שהעיגולים יהיו שווים בגודלם כדי שגם מידת האפייה תהיה שווה בכל המאפים. מניחים כף נדיבה של מלית גבינות במרכז כל עיגול בצק מקפלים ומגלגלים לכדור אסטטי. מניחים את כדורי הבצק  הממולאים על מגש אפייה מרופד בנייר אפייה.

מברישים  את הכדורים בביצה שמהלנו מראש עם מים. מפזרים מעל שומשום וזעתר ומשם לאפייה של  20 דקות בתנור שחיממנו מראש על 190 מעלות – עד השחמה קלה. מכבים את התנור, פותחים את הדלת ומשאירים לעוד שתי דקות. מוציאים, מצננים טיפונת וזוללים את המאפים בעודם חמים.

12 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן