550 דונם מאזור חבצלת השרון יעברו לתחום השיפוט של העיר

שרת הפנים, איילת שקד, חתמה על צו לצירוף מתחם באזור חבצלת השרון לתחום שיפוטה של נתניה; פיירברג: "ההחלטה סוללת הדרך להקמת שכונה צפונית חדשה"

0
1334
מתחם של 550 דונמים באזור חבצלת השרון יעבור לתחום השיפוט של העיר

מאבקה ארוך השנים של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר זכה לאחרונה להישג. שרת הפנים, איילת שקד חתמה על צו ומפה לשינוי הגבולות בין עמק חפר ונתניה.

בכך אישרה שרת הפנים את המלצת וועדת הגבולות שהקים משרד הפנים ביוזמת ראש העירייה, לבחינת גבולותיה של נתניה והישובים הכפריים הסמוכים לה.

על פי הצו יועברו 570 דונם ממועצה אזורית עמק חפר באזור חבצלת השרון אל תחום השיפוט של נתניה. בכך קיבלה כאמור השרה שקד את עמדתה של העירייה, לפיה התוכנית שאושרה למתחם היא במרקם עירוני. לכן אינה יכולה להשתייך לעמק חפר אשר מרקמה התכנוני הוא כפרי.

על השטח צפויה לקום שכונה בעלת אופי אורבני שתכלול כ-3300 יחידות דיור. מתוכן 2,800 יחידות דיור למגורים ו –500 יחידות לדיור מוגן. בנוסף – הוקצו בשטח הנ"ל, 100,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר.

במרכזה של התוכנית מתוכנן חיבור חדש של נתניה לכביש החוף דרך מחלף חבצלת. מחלף שיוקם במקביל להקמת השכונה החדשה.

כידוע, יצאה בעבר ראש העירייה למאבק אותו הגדירה כ"מאבק לאומי". המאבק נועד להסדיר את ייעודי הקרקע בישובי השרון. זאת בהשוואה לערי השרון הגדולות ואת הכנסות הערים בהתאמה.

פיירברג יצאה כנגד ראשי הישובים ששטחם לדבריה פי 10 מנתניה ותושביהם כמספר שכונה אחת בעיר שהחלו לפגוע ב"צורה הרסנית" בכלכלת הערים הגדולות באיזור השרון. זאת תוך הפעלה והקמה של אזורי תעסוקה על שטחים שייעודם חקלאות. כמו כן הקמת דיור יוקרה ששאב אליהם אוכלוסייה בעלת אמצעים.

ראש העירייה, התייחסה להחלטה ולהצלחה במאבק. "מדובר בהחלטה מעולה והצלחה גדולה להליך שינוי הגבולות של תמ"ל 1071 (חבצלת). הדגש הוא על חיבורים טובים של השכונה החדשה. הן למחלף חבצלת שיועבר במלואו לתחום השיפוט של נתניה והן לחיבורים של תמ"ל 1010, הגובלת ממערב לממשקים עם שושנת העמקים. זוהי החלטה נהדרת שסוללת את הדרך להקמת השכונה הצפונית החדשה שלנו. עכשיו מתחילים לעבוד על המימוש."

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן