משרדי הממשלה אישרו בניית מגדל עיריית נתניה

1
704
בית עיריית נתניה החדש. הדמיה באדיבות עיריית נתניה
בית עיריית נתניה החדש. הדמיה באדיבות עיריית נתניה

משרדי הפנים והאוצר אישרו לעיריית נתניה את בניית בית העירייה החדש,המתוכנן לקום במרכז העיר, בצמידות לבית משפט השלום, באמצעות שיטת DBOT. את הדברים אישרה בתחילת השבוע ראש עיריית נתניה,מרים פיירברג-איכר. מדובר בשיטה, במסגרתה מקבל גוף פרטי מהרשות זיכיון לממן, לתכנן, לבנות ולהפעיל את המתחם לתקופה קצובה.

הבניין, כך על-פי התכניות, אמור לקום במתחם בית משפט השלום והיכל התרבות העירוני, בין הרחובות הרצל, ריינס ומינץ. בשטח של כ-21 דונם. המבנה ירכז את כל משרדי העירייה הפועלים כיום בכמה מוקדים בעיר. מעבר לשימושים הפונקציונאלים שלו – הוא תוכנן כאלמנט עיצובי חדשני.

הבניין יתנשא לגובה של למעלה מ-20 קומות וצורתו תהיה כמעין גביש, כשלצידו יוקם בניין נמוך יותר, שישמש את הפונקציות הציבוריות השונות ובו אולם מועצת העיר, משרדי האגודה לעידוד התיירות וגלריה עירונית לצד אזורי קבלת הקהל. בראש המגדל – תמוקם קומת תצפית עם גינה ירוקה, שתהיה פתוחה לקהל הרחב, כאשר מתחת לבניין יוקם חניון תת קרקעי בן ארבע קומות. התכנון האדריכלי נבחר, לפני כחמש שנים, באמצעות תחרות שקיימו במשותף עיריית נתניה ועמותת האדריכלים המאוחדת, כאשר ההצעה הזוכה נבחרה מבין 39 הצעות שהוגשו בנושא.

הדרישה להחזרת בית עיריית נתניה מאזור התעשייה החדש למרכז העיר העסיקה רבות את מועצת העיר נתניה – החל מהיום בו הוחלט על השכרת מבנים ברחוב הצורן בשנת 2001 ועד היום. באותה עת הובילו את ההתנגדות למעבר חברי המועצה הרצל קרן ושלמה רוזנווסר, שטענו בתוקף כי העתקת בניין עיריית נתניה מרחוב שטמפפר לאזור התעשייה החדש, יפגע קשות במרכז העסקים הוותיק. עוד טענו, כי בעלויות בהן שוכרת עיריית נתניה את המבנה ברחוב הצורן, ניתן היה להקים מבנה. לתמיכה בגישתם זכו השניים גם מחבר המועצה לשעבר פרויז יעקבזדה, קבלן ותיק ומוערך במקצועו שטען כי אם עיריית נתניה הייתה בוחרת לבנות מבנה המותאם לצרכיה, תוך מכירת נכסים שהתייתרו, היא יכולה הייתה להחזיר השקעתה בתוך שבע עד עשר שנים – תלוי בגודל ובגובה המבנה.

באותה עת טענו בעיריית נתניה, כי המעבר לרחוב הצורן הינו זמני ומוקצב לתקופה. במהלך בחירות 2013 עלה שוב נושא המעבר למרכז העיר. עיריית נתניה בחנה מספר חלופות, בהן חלופה שתוכננה עוד משנות השמונים, להקמת בית העירייה בקריית הממשלה העתידה לקום בעיר. חלופה זו נפסלה ונבחרה חלופת רחוב הרצל. במהלך השנתיים האחרונות פעלה העירייה בניסיון לשכנע את משרדי האוצר והפנים לפעול בשיטת Dbot – יזם שבתמורה לתכנון ולהקמת הבניין יקבל זיכיון הפעלה לתקופה קצובה בזמן. שיטה מימונית זו תאפשר לעיריית נתניה, שלא לקחת הלוואות עתק למימון פרויקט שעלותו נאמדת במקרה הטוב, בעשרות מיליוני שקלים.

עוד חדשות בנתניה:

משרד הבריאות: 20 מלש"ח להקמת חדר מיון חדש ללניאדו

נתיבי איילון: נתניה תצורף לשלושה פרויקטים ארציים

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן