נתניה תצורף לפרויקטים של חברת נתיבי איילון

3
353
נתיבי איילון, פרויקט מהיר לעיר, גשר האחדות נתניה
הדמיה באדיבות עיריית נתניה

עיריית נתניה תצטרף לשלושה פרויקטים תחבורתיים אשר נועדו להקל על העומס התחבורתי בעיר, ביציאות מנתניה ובכניסה אליה.

החלטה על-כך התקבלה בתום פגישת עבודה בהשתתפות מנכ"ל החברה הממשלתית "נתיבי איילון", איתמר בן מאיר, ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר וכן ממלא מקומה אלי דלל.

לשלושת האישים התלוו צוותי עבודה בכירים, בהם, מהנדס העיר נתניה אבנר אקרמן וסמנכ"ל הנכסים בעיריית נתניה, מהנדס העיר לשעבר פול ויטל.

הפרויקטים צפויים להגביר ולעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ושיתופית. בתוך כך, על-פי הערכות משותפות של עיריית נתניה ושל נתיבי איילון, להקל על העומס התחבורתי בצווארי הבקבוק של נתניה.

פרויקט נתיבים מהירים – נתניה תחובר

בתכנית הראשונה, במסגרת פרויקט "נתיבים מהירים", יוקמו במטרופולין תל אביב, בציר האורך מראשון לציון דרך ת"א ועד לנתניה ובחזרה, כ-110 ק"מ של נתיבים מהירים מנוהלים.

נתיבים אלה יתווספו לנתיבי הנסיעה הקיימים ולא יילקחו מתוך הנתיבים הקיימים.

בנקודות הכניסה לנתיבים המהירים, יוקמו חמישה חניוני ענק "חנה וסע", לרבות חניון בקיבוץ שפיים, אשר יכללו סך הכל 24,000 מקומות חניה.

המטרה היא, שעשרות אלפי אנשים יוכלו להיכנס לאזורי התעסוקה בשאטלים מהירים, נוחים וללא תשלום, כאשר מכל חניון יצאו חמישה קווים ליעדים שונים בתל אביב, בתדירות גבוהה מאד בשעות השיא. הנתיבים המהירים ישמשו גם לנסיעות שיתופיות.

חברת נתיבי איילון אף מתחייבת לשפר, במימון כספי שלה, את השפה הגיאומטרית של הרחוב בהם יסללו הנתיבים המהירים.

היא אף תיתן מענק בגובה של עד 15% מעלות הפרויקט לטובת תשתיות תחבורתיות נוספות שיוקמו בתחומי העיר. נתניה צפויה להיכנס לפרויקט זה כבר ברבעון השני של שנת 2020.

פרוייקט מהיר לעיר – משרד התחבורה באמצעות נתיבי איילון

פרויקט נוסף הוא פרויקט 'מהיר לעיר', אותו מוביל משרד התחבורה באמצעות חברת 'נתיבי איילון'.

מדובר בפרויקט מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית, במסגרתו תוקם בנתניה רשת נתיבי תחבורה ציבורית.

בעיריית נתניה הוסיפו, כי הפרויקט יכלול מתן העדפה לתחבורה ציבורית ברמזורים.

התכנית תכלול סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות וכן הרחבת השירות בתחבורה הציבורית – לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים.

עניין זה מתקשר ישירות לפעילות המואצת להקמת מסופי תחבורה בצפון העיר ובדרומה – במטרה לאפשר תוספת אוטובוסים.

הפרויקט השלישי, פרויקט ירוק במהותו, מכונה אופנידן. 

במסגרת הפרויקט יסללו כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בין-עירוניים רחבים, שיחברו בין ערי המרכז, מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון. אליהם יתחברו שבילי האופניים העירוניים של נתניה.

מעיריית נתניה נמסר, כי נתיבי האופניים ייבנו ככביש לכל דבר, בסטנדרט גבוה וברוחב של 3.5 מטר, עם הפרדה מתנועת המכוניות והולכי הרגל.

הפרויקט עצמו כולל הפרדות מפלסיות וגשרים, אשר יאפשרו חציה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים, עמודי תאורה, אמצעי אכיפה, מתקני דרך לרוכבי האופניים, עמדות רענון ומנוחה, מפות ושילוט מתאים, הצללה וטכנולוגיה תומכת.

במטרה לזרז את ההליכים עצמם, לפחות מההיבט העירוני, מינתה פיירברג-איכר את ממלא מקומה, אלי דלל, המשמש כממונה על התשתיות התחבורתיות, לעמוד בראש ועדת היגוי יישומית.

בוועדה חברים אנשי המקצוע הבכירים בעירייה בתחומי ההנדסה,התשתיות והתחבורה.

חדשות נתניה – כתבות נוספות: 

הבעל, המאהבת והבילויים…

נתניה מבשלת: מתכון לקרם ברולה מושלם

3 תגובות

  1. בינתיים שיפריעו את נתיב הכניסה לרמת פוגל עד הצומת יימחקו את החץ שמאפשר ליוצאים מקניות עיר ימים מזרחה לשכונה.אזור מועד לתאונות כוללהתעלמותשל נהגים מתמרור אין מנית פרסה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן