מקומות ראשונים לתלמידות מנתניה בתחרות בניית אתרים

"סודקות את תקרת הזכוכית" תלמידות מבתי ספר בנתניה הגיעו למקומות ראשונים בתחרות בניית אתרים; נושא התחרות: נשים פורצות דרך

0
490
זכו בתחרות אזורית, תלמידות תמר אריאל. צילום דוברות עיריית נתניה

תלמידות בתי ספר מנתניה הגיעו להישגים בתחרות בניית אתרים בנושא "נשים פורצות דרך". חברות נבחרת בית ספר ש"י עגנון שהקימו אתר על מירה בן ארי זכו במקום הראשון הארצי. חברות נבחרת בית ספר תמר אריאל זכו בתחרות האזורית.

בסוף השבוע התקיים אירוע הגמר של תחרות בניית האתרים בנושא 'נשים פורצות דרך' של תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית' מבית ‘כל ישראל חברים’. זאת בשיתוף חברת ההייטק הישראלית WIX.

פורצות דרך

נויה הדר וליבי ברגר מכיתה ח’ בבית ספר ש"י עגנון הן הזוכות בתחרות הארצית. בליווי המורה דליה אביהו והמנטורית סמדר הר נב. הן הקימו אתר על מירה בן ארי. בן ארי היתה אלחוטנית צעירה במלחמת העצמאות ונמנתה עם הנצורים בקיבוץ ניצנים. בן ארי התנדבה להישאר בקיבוץ ולהילחם גם לאחר שפונו מהקיבוץ הנשים והילדים ובהם בנה דני. היא נהרגה ביוני 48 בידי קצין מצרי.

נויה ולבי סיפרו על ההחלטה להקים אתר שיעסוק בבן ארי. “בחרנו לעשות את האתר על מירה בן ארי דווקא כי היא לא מוכרת בקרב הנוער. היא גיבורה צבאית, מישהי שמביאה כבוד למדינה שלנו. הקמנו אתר צבעוני, נגיש, מלא בתוכן ובהעשרת מידע על מירה ועל משפחתה. בנה של מירה, דני ואשתו רוני עזרו לנו בהקמת האתר וזה היה מאוד מרגש".

"אנחנו עדיין בהלם שזכינו, מתרגשות מאוד. גאות בעבודה הקשה שעשינו. יש עוד כל כך הרבה דברים שנרצה לעשות כדי להפיץ את מירה והמסר שלה. החוויה הזו הייתה משהו בלתי נשכח".

הישג נוסף משמעותי לעיר נתניה בתחרות, הוא זכייתן של נבחרת תמר אריאל שזכו בתחרות האזורית. הזוכות הן אמילי קיי, נויה חורי, נועם חליבה, אודל אמור ושני סבג.

הבנות, בליווי הרכזת שרה נחייסי והמתנדבת מיכל כרמל, הקימו אתר על אשת התקשורת פאולה רוזנברג.

הזוכות סיפרו על הבחירה ברוזנברג. “בחרנו בה כי היה לנו מאוד חשוב לעורר מודעות לדימוי גוף חיובי. פאולה הולכת נגד הזרם, עומדת על שלה ונותנת מעצמה כל כך הרבה בשביל לגרום לאחרות להרגיש טוב עם עצמן. התרגשנו מאוד לזכות. אנחנו שמחות וגאות".

העצמה מגדרים ומצוינות חינוכית

מעיריית נתניה מסרו, כי המשתתפות בתחרות הן נערות בכיתה ח' מ-33 בתי ספר ברחבי הארץ. הנערות המשתתפות בתכנית 'סודקות' להעצמה מגדרית ומצוינות חינוכית במקצועות המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה.

במהלך השנה התלמידות זכו לליווי מקצועי על ידי נשים מצליחות בתחומים שונים שתרמו מזמנן, ביניהן אתי גולן מחברת F5. התלמידות הקימו אתר אינטרנט המוקדש לאישה פורצת דרך לבחירתן. בכל בית ספר בחרו נבחרת אחת שייצגה אותם באירוע הגמר. האתרים עליהן עבדו המשתתפות השנה יתווספו לאתר אינטרנט ייעודי המרכז את עשרות אתרי אינטרנט שנוצרו על ידי משתתפות התוכנית במהלך השנים שעברו.

תחרות המעצימה נערות

הילה לוי, מנהלת תכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית', פירטה על התחרות. "תחרות האתרים מעצימה נערות משתי בחינות עיקריות. ראשית, מבחינה טכנולוגית, הנערות לומדות לבנות תוך זמן קצר אתר אינטרנט מקצועי. יכולת שחושפת אותן לתחום המחשבים ותוכל לשמש אותן בעתיד. שנית, מבחינה מגדרית, הנערות מקדישות את האתר לנשים פורצות דרך כאשר הן מלוות על ידי נשים שהן עצמן מודל מעורר השראה. המסר שלנו – גם את יכולה. את יכולה להגיע לכל מקום אליו את שואפת. כל הכבוד לנבחרות שזכו בתחרות ולכל הנערות שהשתתפו בתהליך ובתחרות".

האירוע התקיים במתחם פארק העסקים עזריאלי חולון. הנחתה את האירוע, אתי גולן מחברת F5 שגם תרמה את פרסי הזכייה. באירוע השתתפה גם המדליסטית האולימפית ירדן ג’רבי.

תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" פועלת בנתניה מספר שנים, בשיתוף פעולה פורה ומבורך בין עיריית נתניה, מינהל החינוך וארגון "כל ישראל חברים". משתתפות בה מעל 700 מבנות העיר, אשר זוכות מדי שנה בתחרויות ארציות של סודקות ומתמידות בתוכנית ובלימודי המתמטיקה לאורך השנים.

מטרת התוכנית היא לפרוץ דרך לנערות מוכשרות בעלות פוטנציאל להצליח בתחומי המדעים. כמו כן לחזק את ביטחונן ביכולותיהן, להפגיש אותן עם נשים מצליחות היכולות להוות עבורן מודל לחיקוי, לכוון אותן ללימודי מתמטיקה ברמת 5 יח"ל ובבחירת במקצוע מדעי מוגבר.

במינהל החינוך, בעיריית נתניה, מקווים כי בדומה לשנים קודמות, גם שנת הלימודים הבאה תהיה מלאה בפעילויות, הצלחות ונערות עם מלוא המוטיבציה לסדוק את תקרת הזכוכית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן