מקום שני לביה"ס חיים גורי בתחרות לשליחת ניסוי לחלל

בגמר ספייסלאב של קרן אילן רמון, בשיתוף סוכנות החלל הישראלית, הציגו התלמידים את הניסוי שעסק בהשפעת מיקרו - כבידה על אנזימים בגוף האדם. 

0
241
בתמונה: תלמידי בית ספר חיים גורי בנתניה מציגים את הניסוי שעסק בשאלת השפעת מיקרו - כבידה על אנזימים חשובים בגוף האדם בשהיה ארוכה בחלל.
תלמידי בית ספר חיים גורי בנתניה מציגים את הניסוי שעסק בשאלת השפעת מיקרו - כבידה על אנזימים חשובים בגוף האדם בשהיה ארוכה בחלל.

בגמר ספייסלאב של קרן אילן רמון, בשיתוף סוכנות החלל הישראלית, הציגו התלמידים את הניסוי שעסק בהשפעת מיקרו – כבידה על אנזימים בגוף האדם. 

תלמידי בית הספר חיים גורי זכו בשבוע האחרון במקום השני בגמר ספייסלאב של קרן רמון. בתוכנית, אותו מובילה קרן רמון, משתתפות סוכנות החלל  הישראלית במשרד המדע ומשרד החינוך. היא מאפשרת לתלמידים ישראלים ללמוד על ניסויים בחלל ולצפות בניסוי שלהם – אותו מבצעים אסטרונאוטים בחלל.

התוכנית כוללת הכשרה בת שנתיים. לקראת סופה מתקיימת התחרות, במסגרתה, הם צופים בניסויים המתבצעים בתחנת החלל הבינלאומית.

חברי הנבחרת של בית הספר חיים גורי, תלמידי כיתה ט', הציגו את הניסוי שלהם באירוע הגמר הארצי. את הניסוי בחן צוות השופטים, בו היו חברים בכירי נאס"א וסוכנות החלל הישראלית. תלמידי חיים גורי ביקשו לבחון את השפעות המיקרו – כבידה על אנזימים בגוף האדם. זאת במטרה להבין כיצד יתנהל האדם בחלל – אם יידרש לשהייה ארוכה במיוחד.

התוכנית, במסגרתה נערכה התחרות ומסובסדת על ידי עיריית נתניה, מתפרסת על פני שנתיים. במהלכן, הכיתות זוכות לליווי צמוד של מומחה מטעם קרן רמון. במקביל, משתתפים התלמידים בסיורים מקצועיים בתחומי המדעים והחלל בגישת  "למידה מבוססת פרויקטים" המעודדת אותם לאקטיביות בתהליך הלמידה.