חשש: קומץ קיצוני המשתמש בשם רבי עמוס, ישבש את מצעד הגאווה בנתניה

כוחות ביטחון והצלה רבים נערכו לקראת מצעד הגאווה שיתקיים ביום שישי בנתניה; בקרב גורמים עלה חשש, כי קיצוניים ינסו לפגוע בצועדים ולחבל במצעד

0
694
מצעד הגאווה בנתניה. באופן תמוה, בניגוד לערים רבות אחרות, עיריית נתניה אינה מארגנת, יוזמת או משתתפת

בימים האחרונים נשמעו קולות קיצוניים שאיימו לפגוע במצעד הגאווה בנתניה. המצעד עצמו, בניגוד למרבית הערים בישראל, אינו בחסות או בהשתתפות עיריית נתניה. לפחות לא באופן רשמי. מצעד הגאווה יתקיים ביום שישי הקרוב – 18.6.21 בשעה 11:00. הצועדים יצאו מטיילת שקד ויחגגו במצעד צבעוני לכיכר העצמאות. שם יתקיימו נאומים ומופעי דראג. את מצעד הגאווה תחתום מסיבת צהריים בפאב "הרידם סושיאל".

עם תחילת חודש הגאווה והצבת שילוט על מצעד הגאווה, צצו קיצוניים והחלו בפעולות נגד. שלטי החוצות שהוצבו בנתניה הושחתו. ואף שוחררו הקלטות שקללו איומים להמשיך ולפגוע בכל פעילות של הקהילה הלהט"בית.

בסרטון שצולם, בשעת לילה, נראה אלמוני משחית את אחד השלטים. ברקע נאמר, ככל הנראה, על ידי הצלם: "יש לנו עיר אחת. עיר הקודש. תצבע הכל. אוי ואבוי מי שייתן להם לעשות משהו בעיר הזאת. עיר הקודש נתניה, עיר הקודש, הקדושה. הטהורה. אחח רבי עמוס, רבי עמוס, רבי משה בן משה. לא יהיה פה מצעד גאווה, ימותו.. ימח הזבל שלהם".

זו אינה הפעם הראשונה שצעירים המזדהים עם הרב עמוס פועלים באלימות. עם פתיחת מחלף איינשטיין פעלו קיצוניים, שבהמשך זוהו חלקם כמאמיניו. הקיצונים חסמו מספר פעמים את הכניסה לנתניה בשבתות. לא פעם אף נהגו באלימות כלפי נהגים. רק לאחר התערבות המשטרה ורק לאחר שהרב עמוס הוציא הוראה ברורה, הופסקו פעולות אלה. יש להדגיש כי בחצר הרב עמוס אוסרים על נקיטת כל פעולת מחאה בכלל ופעולה אלימה בפרט.

בנוסף להשמדת השלטים והקריאות ההומופוביות נגד הקהילה הלהט"בית נתלו ברחבי העיר מנשרים הקוראים לצאת להפגנת נגד. המנשרים נשאו את הלוגו של עיריית נתניה ושל תנועת אריאל. אולם, התברר, כי אף אחד מהגורמים לא עומד מאחורי הפגנה ולא נתן הסכמתו להשתמש בלוגו.

על השחתת שלטי מצעד הגאווה: מולנר כינתה את המעשים "חשוכים ומזעזעים". "צר לי שקומץ פרימיטיביים המנסה לחבל בזכות החוקית שלנו לצעוד בשמחה ובגאווה.

במנשרים נקראו תושבים לצאת ולהפגין. "בואו יחד איתנו להפגין נגד מצעד הגאווה (הטומאה)". ההפגנה תחל בטיילת שקד במקביל למצעד הגאווה. כמו כן תמשיך לצעוד במקביל למצעד הגאווה ואף תמשיך בכיכר העצמאות ובמקביל "למסיבת הטומאה שלהם".

סגנית ראש העירייה, טלי מולנר, גינתה את הפעולות נגד המצעד והגישה תלונה במשטרה. מולנר כינתה את המעשים "חשוכים ומזעזעים". "צר לי שקומץ פרימיטיביים המנסה לחבל בזכות החוקית שלנו לצעוד בשמחה ובגאווה. אני מקווה שהרוע והחושך לא יפגע בתהלוכה והאירוע יתקיים ללא הפרעות", כתבה.

מולנר הוסיפה: "העיר שלנו היא עיר שווה ושוויונית. יש בה מקום לכולם. לא ניתן לאף אחד לערער ולפגוע בעובדה זו".

בעקבות האיומים נערכים בכוחות הביטחון וההצלה לאבטח את הצועדים. גורמים במשטרה מסרו, כי "לא נאפשר פגיעה בצועדים". במד"א פועלים בתיאום עם המשטרה, העירייה ומארגני המצעד. מתנדבי מד"א, כוחות משטרה ובטחון יהיו פרוסים לאורך מסלול המצעד.

מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר, שצוותי מד"א ערוכים למצעד בעיר נתניה. לדבריו, הכל "בתיאום מלא עם כלל כוחות הביטחון והגורמים הרלוונטיים".

מקורבי רבי עמוס מסרו למערכת נתניה און ליין, כי "דרכו של הרב דרכי נעם וככתוב במשלי, כל נתיבותיו שלום. אין כבודו תומך בכל גילוי אלימות. את הכאב הרב שהוא חש לנוכח מצעד שיש בו חילול השם, הוא ירתום לתפילה להאיר עיני המשתתפים בו".

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

אירוע הגאווה ומצעד ההומופוביה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן