מכבי נתניה: משימה (כמעט) בלתי אפשרית

3
105
קובי בלדב. צילום ניר אנשר לנתניה און ליין

קובי בלדב בראיון מיוחד לנתניה און ליין מודה: עושים הכל כדי לשרוד עד ינואר – רק אז ייראו הדברים ברורים יותר

לפני עשרים שנה, בעונת 1994-1995, ירדה מכבי נתניה לליגה ארצית. רגע אחרי הירידה החליט שוער הקבוצה והקפטן באותה עת, קובי בלדב, להניח את הכפפות בארון ולפרוש מקריירת המשחק. בלדב, שמונה קצת אחרי למנכ"ל הקבוצה שהייתה תחת מפרק, הנהיג אותה במשך שנים ארוכות.

השבועות האחרונים החזירו את בלדב, לפחות מבחינת התחושות האישיות, לאותה תקופה של חוסר ודאות. בשבועיים האחרונים, יחד עם מנכ"ל הקבוצה עו"ד רועי דניאל, עוסק בלדב בדבר אחד בלבד: בניסיון למצוא את הדרך הנכונה ביותר כדי להוציא את העגלה מהבוץ. בראיון מיוחד לנתניה און ליין – ksn נשמע בלדב מודאג, אבל כהרגלו הוא מאמין, שהאימפריה הנתנייתית לא תקרוס.

איך אתה מגדיר כרגע את המצב של מכבי נתניה?

"אנחנו נמצאים בתקופה קשה. רועי ואני שוברים את הראש איך לפתור דברים, אבל אם לומר את האמת: זה גדול עלינו עשרות מונים. אם מישהו לא יתעורר, הכול יתרסק".

 מה הכוונה שזה גדול עליכם עשרות מונים?

"מדובר בהתחייבויות שאלי שגב הצהיר עליהם. התקציב הוא של 25 מיליון שקלים, מתוכם עשרה מיליון שקלים אשר שגב בעצמו אמור להזרים. זה לא סדר גודל של כספים שאנחנו מסוגלים לגייס. זאת, בהחלט, בעיה גדולה".

 האם המכירה של לארי  קאיודה לא אמורה לפתור את הבעיה – הכסף שחסר?

"במידה ונשרוד בכלל עד ינואר, ברור שזה דבר שיכול לעזור, אבל לא את כל ההתחייבויות הכסף הזה יכול לכסות".

 מה הכוונה להצליח ולשרוד עד ינואר?

"יש את התשלומים השוטפים. תזרים המזומנים גרוע. כדי לשרוד עד ינואר אסור שיחזרו צ'קים לספקים – עוד לפני שדיברנו בכלל על המשכורות של כל עובדי המועדון והשחקנים כמובן".

 בשל הרגישות, ההתנהלות הכספית היא מיום ליום. אי-לכך, מהו המצב נכון לבוקר יום שלישי ?

"כרגע לא חזר, ברוך השם, שום צ'ק – אבל כל יום שעובר זה נהיה יותר קשה. החבל מתהדק וקשה לתפקד במצב כזה".

 האם שוחחתם עם ראש עיריית נתניה. האם ביכולתה לסייע, כפי שהיה בעבר?

"כמובן ששוחחתי עם מרים פיירברג, כבר ביום חמישי. גם היא לא יכולה להביא כספים בסדר גודל כזה. גם היא מנסה לעזור לנו למצוא ולייצר פתרונות, שיעזרו לנו לשרוד לפחות עד ינואר. גם, אולי, לעזור לנו לגייס ספונסרים אחרים לקבוצה".

 האם שוחחת עם בעלי הקבוצה אלי שגב, ומה לדבריך סוכם?

"דיברתי איתו ביום שישי. הוא הבטיח שעד יום שישי הקרוב הוא יעביר כסף לקבוצה – דבר שמאוד יעזור לנו. אני באמת מקווה שזה יקרה, כי ברגע זה אנחנו תקועים לחלוטין".

 האם אנשי מכבי נתניה לא צפו את הנולד?

"תראה זה הפתיע את כולם. נכון, בדיעבד ניתן לומר שהיו סימנים להתנהלות קצת מוזרה. ואולם, עד לרגע זה אלי שגב אומר בפה מלא שבכוונתו להזרים את הכספים. לא נאמרה ולו מילה אחת הפוכה. לנו לא נותר, אלא לחכות לכספים שיסייעו לנו מאוד".

 האם יוסי מאור, שלפחות על הנייר מחזיק 25% מהקבוצה, יכול לנסות ולסייע?

"יוסי מאור הבהיר בתחילת העונה, שהוא לא מתכוון לקחת פעיל בהנהלה. הוא, אכן, לא היה מעורב וכרגע אני לא רואה מצב שזה משתנה. כרגע".

 האם לא ניתן לבצע תוכנית התייעלות מיידית, שתכלול קיצוצים חדים?

"אנחנו רוצים, אבל לא רועי ולא אני מוסמכים לעשות זאת, כי מדובר בהחלטה של הבעלים אלי שגב. כל עוד הוא לא קיבל החלטה כזו, לא ניתן מבחינתנו לעשות דבר בעניין זה. מעבר לכך, קודם כל, שגב חייב להזרים את הכספים כדי שלא ניכנס לבעיה קשה מאוד בתזרים המזומנים. רק לאחר מכן, הוא יוכל להכריז על תוכנית הבראה או תוכנית ייעול".

 האם שחקני הקבוצה אכזבו אותך ביכולת שהציגו מול באר שבע?

"ממש לא. קודם כל, לגבי התקרית בחדר ההלבשה חשוב לי לומר שגם בתקופה שלי היו ויכוחים ועימותים. אין בזה כל דבר חריג. בעניין היכולת, כמו שמול רעננה השחקנים נתנו הכל וחזרו עם ניצחון, אני בטוח שגם מול באר שבע הם ניסו. השחקנים מודעים לכך, שלפחות על יכולת מקצועית צריך לשמור – דווקא בתקופה כל-כך קשה".

 מכבי נתניה לאן?

"רועי דניאל ואנוכי עושים ימים כלילות כדי שחשבון הקבוצה לא יוגבל ולנסות למשוך עד ינואר – אז, באמצעות מכירת שחקן ותוכנית התייעלות, נוכל לשרוד. גם יש לנו עדיין תקווה, שיגיע איש עסקים שיוכל לסייע – הפעם עם תקציב והשקעה מותאמים".

 

3 תגובות

  1. אני מאמין שבלדב יעשה הכל בשביל להציל את נתניה הוא אוהב את נתניה ולא יתן לה ליקרוס הוא איש חשוב לנתניה בלדב הוא נכס יקר שחייבים לתת לו לעבוד בשקט והוא כבר יפעיל את הקשרים שלו שיעזרו לו להציל את נתניה רק חבל שיש כמה אוהדים שלא יודעים להעריך אדם כמו בלדב שבקושי ישן בלילות בשביל שנתניה תישרוד אני מאוד מעריך את העבודה שלו הוא לא זז הצידה ועזב הכל כמו שגב שעזב ההפך בגלל שנתניה מאוד חשובה לו הוא עושה מאמצים לתת לנתניה קצת נחת אני מאחל לו שאלוהים יתן לו את הכוח להמשיך ולעזור לנתניה כמה שיוכל הוא באמת איש יקר וחשוב למערכת שניקראת נתניה בהצלחה בלדב אוהבים אותך תודה על כל מה שאתה עושה למען נתניה .

  2. גם אנו סבורים, שלחלק מהאוהדים זיכרון קצר מדי. קובי בלדב הוא לא רק אדם יקר, אלא בין הבודדים שמכיר את המערכת כל-כך טוב – עד כדי כך – שאם ישנו הסיכוי למזער עד כמה שניתן את הנזקים, הוא יהיה זה שימצא את הדרך הכי נכונה במצב הנוכחי – יחד עם עו"ד רועי דניאל, שבחודש שהוא נמצא הוכיח, כמנכ"ל קבוצה, מנהיגות ויכולת ניהול ללא עוררין, בנימוס, בקור רוח ובחוסר התלהמות.

  3. קובי אומר באמת את כל האמת ואני יודעת שהוא יעשה הכל כדי לעזור לקבוצה לשרוד ולא להגיע לפירוק אני מאוד מקווה שאלי שגב באמת יעביר את הכסף כמו שהבטיח עד יום שישי זה ממש לא יפה ולא בסדר מצידו לעשות מה שעשה להעזוב ככה בלי הודעה מוקדמת הוא אמר שבינואר יהיו בעלים חדשים לקבוצה אבל מה עם המשכורות וכל הכסף שצריך עד ינואר כדי שהקבוצה תתפקד הוא הרס לעצמו את השם שלו ועושה לו לא טוב וקובי בלדב ? אין עליו הוא בן אדם נשמה הוא יעשה הכל כדי לעזור לקבוצה הוא איש יקר ואני מאחלת לו שיהיה בריא ויהיה לו את הכח להמשיך ולעזור לנו קובי אני אוהבת אותך תחזיק מעמד כולנו איתך ושיהיה היום בהצלחה במשחק מול מכבי חיפה אתי שמעוני

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן