מכבי נתניה חוזרת לחולות

0
210
בני לם נתניה
בני לם. צילום ארכיון ניר אנשר - נתניה און ליין

 

בעוד פחות משלושה שבועות תישמע בחופי נתניה שריקת המשרוקית שתציין באופן רשמי את פתיחת ליגת כדורגל החופים לעונה הנוכחית. ענף כדורגל החופים, שעדיין אינו מוגדר בארץ כענף מקצועני העומד בפני עצמו הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. נראה, שזה עניין של זמן ובעיקר תקציבים עד שיהפוך לכזה.

מהיום בו שיחקו לראשונה בארץ כדורגל חופים בעיר נתניה, שהפכה באופן רשמי למארחת הרשמית של הליגה הישראלית בזכות האצטדיון בחוף פולג, בולטת הקבוצה הנתנייתית אותה מאמן בני לם. פעמיים זכתה הקבוצה באליפות הליגה ובשאר הפעמים העפילה לחצאי הגמר והגמר.

בראיון לנתניה און ליין, רגע לפני פתיחת סבב האימונים ולאחריו המשחקים, מודה בני לם שאומנם חל שינוי ממסדי בתפיסה ובהתייחסות הממסד לענף כדורגל החופים בישראל, אולם אין זה מספיק. וכן, יש לו דעה בכל הקשור לעתידה של קבוצת מכבי נתניה בכדורגל – בהתחשב במצב הקיים.

ניתן לומר, שכדורגל חופים הפך למעין סימן היכר נלווה לקיץ הישראלי. איך זה מרגיש לך כמי שחווה את הענף הזה?
"אני מאוד שמח מעצם הידיעה שענף החופים הפך להיות חלק מהקיץ הישראלי זה לא קרה במקרה. ליגת החופים מספקת הנאה גדולה למשפחות שלמות, כולל כאלה שכדורגל סטנדרטי לא מדבר אליהם. מה גם שמדובר בעונה קצרה עם טיימינג נוח. לאנשים יש את הזמן, הסבלנות והרצון להשקיע. איך זה מרגיש את שואלת? זה מרגיש מצוין. אני מודה שאפילו התגעגעתי. העונה יהיו לא מעט שינויים – הן בקבוצה שלנו והן בקבוצות האחרות, אבל אנחנו כקבוצה חזקה מאוד בענף נדע להתמודד גם איתם".

כשאתה אומר שינויים בקבוצה המקומית ובקבוצות האחרות בארץ למה את מתכוון?
"כדורגל חופים מתמקצע משנה לשנה. כתוצאה מכך הקבוצות מוצאות לנכון לתקצב יותר את הענף, להשקיע ברכש ממש כמו בכדורגל רגיל. אם נסתכל על הקבוצה שלנו, אז השינוי העיקרי הוא מעברו של שחקן המפתח שלנו קובי בדש לכרמיאל, שזה שינוי שלילי מבחינתנו, אבל מנגד אדם לם חוזר לשחק אחרי שנה בה היה פצוע. בנוסף, צרפתי את אליחי מחדרה. אין ספק שהמעבר של קובי ישפיע על הקבוצה – מה גם שלא התחזקנו בשחקנים זרים – מלבד פרנק שיגיע במחזור השני. לגבי קבוצות אחרות בארץ, אחד השינויים הבולטים העונה, היא התחזקות הקבוצות ברכש זר. בואי נגיד את זה ככה: את החופים השנה יעטרו לא מעט ברזילאים וספרדים. גם אצלנו, בנתניה, ישנם מספר שחקני רכש שיגיעו, אבל רק במידה ונתניה תעפיל לשלבי הפיינל פור – כך שמבחינת שחקנים "על הנייר" אפשר לומר שנחלשנו משנה שעברה, אבל זה לא מעיד על כלום".

אנו מצויים פחות משבועיים לפני שריקת הפתיחה והקבוצה מתאמנת "בקטנה". למה?
"אנחנו, אמנם, ממש רגע לפני המחזור הראשון, אבל עדיין לא ניתן מבחינתנו לדעת איך תראה הקבוצה. המגרש לא מוכן וגם האצטדיון לא. האימונים הקבוצתיים מתקיימים בחוץ ולא באופן מסודר. גם בעונות הקודמות התחלנו להתאמן חודש לפני ובלי תנאים, אך בשנה שעברה בניגוד לשנה, היה לנו סגל רחב שהיום חלק גדול ממנו כבר לא נמצא, הם הלכו בעקבות הכסף".

איך אתה רואה את נתניה צולחת את העונה על אף השינויים?
"גם אם אני אגיד שהשינויים הפכו את סיכוייה של נתניה לקלושים, זה לא יהיה תירוץ. נתניה נחשבת לאחת הקבוצות החזקות בענף ורף הציפיות ממנה גבוה. אנחנו, מצדנו, נעשה הכל כדי לתת לקהל מקסימום הנאה ומקסימום הישגים.

אי-אפשר בלי שאלה על מכבי נתניה. האם אתה אופטימי לגביי הסיכויים להצלת הקבוצה?
"אני תמיד אופטימי. נתניה עברה את העונה הגרועה ביותר בתולדותיה, ולזה יש להוסיף את סאגת הרוכש, החובות והירידה ללאומית. אפשר לראות בה קבוצת חסרת תקנה, אבל דווקא בגלל האוהדים וכמות האנשים שהקבוצה באמת חשובה להם, אני מאמין שיהיה טוב. לדוגמא, ההלוואה שקיבלה הקבוצה מהעירייה – דבר שמעולם לא נעשה. אני מאמין גם, שזו ההזדמנות להשתמש בנוער של המועדון ולבנות יחד את שדרת השחקנים המובילה. זה בריא יותר, נכון יותר ומשתלם יותר לטווח בינוני וארוך – לפחות עד שתימצא "אלונה ברקת" משלנו".

מה היית אומר לאוהדי נתניה שאחרי עונה כזו נראה שחלקם התייאשו ופרשו בשיא?
"להתייאש זה לא פתרון. למרות שכרגע הקבוצה במשבר, כבר מתגבש פתרון. יבואו ימים טובים יותר צריך סבלנות, לעשות מנויים ובעיקר להגיע למשחקים – דווקא עכשיו שמכבי נתניה בליגה השנייה. הכוח של הקהל זה הכוח של הקבוצה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן