מיכאל חסן הוא הגבר שנורה למוות על-ידי שוטרים בנתניה

לטענת השוטרים, הם ירו בו רק לאחר שרץ לעברם עם סכינים בידו וסיכן את חייהם. בני משפחתו: השוטרים ירו לעברו ארבעה כדורים לפלג גוף עליון. "זה כמו רצח", אמרו.

0
774
שוטר נתניה
צילום אילוסטרציה - נתניה און ליין

לטענת השוטרים, הם ירו בו רק לאחר שרץ לעברם עם סכינים בידו וסיכן את חייהם. בני משפחתו: השוטרים ירו לעברו ארבעה כדורים לפלג גוף עליון. "זה כמו רצח", אמרו

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה לבירור הנסיבות שהביאו למותו של מיכאל חסן (34) מנתניה. בני משפחתו זועמים וטוענים, כי השוטרים יכלו להשתלט עליו מבלי לירות לעברו.

הפרשה החלה בלילה שבין שישי לשבת. שוטרים וצוותי רפואה הגיעו לבית בנתניה, בו נטען כי הגיעו לטפל באירוע אלימות במשפחה. לטענת השוטרים, מיכאל חסן רץ לעבר חובשי מד"א ואליהם עם סכינים בידיו. הם ניסו לעצור אותו באמצעות אקדח טיזר. כשלא עצר, ירו בו למוות.

לטענת בני המשפחה, כולל אמו של מיכאל, הוא חולה אפליפסיה שעבר התקף. אחרי התקף ישנם תופעות לוואי. השוטרים ירו לעברו בטיזר למרות שבני המשפחה אמרו להם שהוא חולה באפילפסיה. אז ירו לעברו ארבעה כדורי אקדח שפגעו כולם בפלג הגוף העליון. לטענת בני המשפחה, בניגוד לגרסת המשטרה, הבן לא הרים מעולם יד על אמו. כמו גם לדבריהם, השוטרים, יותר מחמישה, יכלו להשתלט עליו ולא היו צריכים לירות על-מנת להרוג. בעקבות המקרה החריג פתחה מח"ש בחקירה.

בעקבות טענות המשפחה, ביקשה המשטרה לחדד את תגובתה. "השוטרים הוזעקו לטפל באירוע חשד לאלימות במשפחה, כפי שדווח למוקד 100 על-ידי אזרחים. כפי שעלה בתחקור נוסף בשטח של השכנים. במקום נמצא הרס רב של זכוכיות שהושלכו לרחוב עפ"י החשד ע"י החשוד וסיכנו את עוברי האורח. השוטרים ניהלו בפתח דלתו של החשוד הליך משא ומתן ארוך. במסגרתו, בקשו ממנו לפתוח את הדלת על מנת לוודא שאין המשך סכנה לשלום הציבור ולחשוד עצמו. זאת, ללא שיתוף פעולה מצידו. חובש בשטח הבחין בחשוד אוחז בסכין. גם לאחר שהשוטרים הורו לחשוד להסירה מידיו מספר פעמים טרם הירי, המשיך לסכנם. החשוד יצא לעבר השוטרים והחובשים כשבידיו סכינים, תוך סיכון מידי וממשי לחייהם ולפיכך נוטרל בתום אזהרות שייחדל".