מוזיאון נתניה: חדר ראשונים הכולל בית טיפוסי מנתניה של פעם

לרגל יום ההולדת ה – 92 של נתניה – הושק במתחם מוזיאון נתניה (המוזיאון לתולדות נתניה)  חדר ראשונים חדש. החדר עוצב על ידי המעצב משה אש

0
430
מוזיאון נתניה - חדר ראשונים המדמה חדר בימיה הראשונים של נתניה
מוזיאון נתניה מתחדש בחדר ראשונים

לרגל יום ההולדת ה – 92 של נתניה – הושק במתחם מוזיאון נתניה (המוזיאון לתולדות נתניה)  חדר ראשונים חדש. החדר עוצב על ידי המעצב משה אש, בסיוע המועצה לשימור אתרי מורשת, והוא מציג בית טיפוסי מימיה הראשונים של נתניה.

החדר כולל את כלי העבודה, פינת ילדות ומטבח. כמו כן, סליק בתוך כד חלב ,פרימוס, דמויות כמו הכובסת, מחלק הקרח ועוד.

בתוך התצוגה משולבים סיפורי ראשונים -על החמור של חנינה כהן, המכולת הראשונה. בנוסף, הפתקאות שהיו אמצעי התשלום במקום כסף. סיפורה גב' שפירא ומכונת התפירה שנשאה איתה מזיכרון יעקב, על מתקן לתיקון גרביים בצורת פטריה, משחקי ילדות של פעם ועל הים שנכח בחיי הילדים, יום הכביסה, הגינה כמשק עזר על שוורצמן ובית החרושת לקרח והווי החיים בצל הבריטים והמעפילים.

בפינת הסלון מוצגים על מדף שתצוגתו ניתנת להחלפה, מסמכים אותנטיים כמו חוברת שחולקה לילדי נתניה הראשונים, כאשר  בפינת המטבח משולבים מתכונים של גב' שפירא כפי שזוכרים ילדיה ונכדיה.

לדברי חווה אפל, מנהלת המוזיאון לתולדות נתניה, החדר מיועד למבקר העצמאי ויש בו משחקי חידות שיאפשרו למבקר להכיר את הכלים שכבר אינם נחלתנו היום.

אפל: "מוזיאון נתניה ממשיך לחקור את תולדות העיר בתקופות שונות ולשדרג את התצוגה הקיימת על מנת ליצור עוד ועוד עניין."

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן