מהפכת הבריאות על פי מיכל לוזון

0
307
מיכל לוזון נטרופתיה נתניה
הנטורופתית מיכל לוזון

לפני שנתחיל, רגע של דוקטור גוגל: נטורופתיה היא שיטת ריפוי אלטרנטיבית. חסידיה מאמינים, כי אפשר לרפא את האדם ולמנוע תחלואה על-ידי עידוד מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף ועיצוב דרך חיים בריאה יותר, בהתבסס על תזונה, צמחי מרפא, שמנים אתריים, פעילות גופנית ועוד.

מיכל לוזון (33), נטורופתית מנתניה, מסבירה: "יש המון כלים שניתן להשתמש בהם לריפוי הגוף: בעזרת תזונה, צמחי מרפא ועוד. אני, למשל, למדתי – בנוסף – רפלקסולוגיה במשך שנתיים. יש המון כלים לנטורופתיה ואני עובדת איתם, גם ארומתרפיה שהיא מאד עוזרת ומאזנת, זה כלי שעוזר ואני משתמשת בו הרבה פעמים".

איך הגעת לנטורופתיה?
"אפתח בכך שאני בת 33, אמא לשלוש בנות. אני נטורופטית במקצועי משנת 2007. כשהתחלתי ללמוד עניין אותי, בעצם, כל הקטע של הבריאות – בנוסף לזה שרציתי לעזור לאנשים, לרפא אותם. הכוח של הגוף הוא כוח אדיר. הגוף יודע לעשות דברים מדהימים והמהות של הנטורופתיה זה ללמד את הגוף לרפא את עצמו. כלומר, אנחנו חשופים להמון דברים מבחינת התזונה היומיומית שלנו. הגוף יודע לעשות את העבודה לבד. למשל, לנקות את עצמו בצורה טבעית. אבל, מכיוון שהתזונה שלנו היא מאד מורכבת, אז זה מאד בעייתי. הרעיון המרכזי הוא, שצריך לעזור לגוף לנקות את עצמו, וללמד אותו לרפא את עצמו. זו המהות. לחזור לדבר הכי טבעי, הכי בריא והכי ראשוני: ללמד את עצמנו להקשיב לגוף שלנו. לצערי, עם כל הלחץ של ההווה, זה לא משהו שאנחנו עושים ביום יום".

איך בפועל עושים את זה?
"כמו שאמרתי, יש המון דרכים. אחד מהכלים של הנטורופתיה היא תזונה נכונה. אני מתאימה את התפריט לאדם שעומד מולי. אתן לך דוגמה: אם עומד מולי מטופל שרוצה לרדת במשקל, מראה לי בדיקות דם ואני רואה שהגוף שלו בחוסר תזונתי, אתן לו תפריט שיחזק את הגוף, את המערכת החיסונית שלו. רק לאחר מכן נוכל לעבוד ולהגיע לתוצאות המקסימליות. כשמערכת החיסון שלו תהיה חזקה, אוכל לעבוד עם הגוף ולהוריד במסה. לעניין המשקל, היום, אנשים עובדים יותר שעות ולכן צורכים מזון מהיר. אין להם זמן להשקיע מאמצים במטבח, להכין אוכל. הם מעדיפים לאכול מזון לוקה בחסר. משווקים לנו ונותנים לנו לאכול מזון שעבר תהליכים מסוימים, מעובדים, כמו למשל אורז שאנחנו מקבלים אותו לבן. מה שעושים זה, שמוציאים ממנו את הקליפה, שהיא בעצם העשירה בסיבים תזונתיים, במינרליים ובוויטמינים שיש לאורז להציע. מנקים את הקליפה ונשאר רק האורז הלבן, כך משווקים לנו את זה. נכון, אומרים שזה טעים ובריא, אבל כל המכלול של מה שהגוף שלנו צריך מתפספס. עוד דבר, למשל, זה הארכת חיי מדף של מוצר. לכן, מוסיפים למזון שלנו סיבים וצבעי מאכל כדי שייראה יפה ונגיש יותר מבחינה ויזואלית. בנוסף, התזונה עמוסה בסוכרים וממתיקים למיניהם, המון דברים שנאגרים לנו בגוף כפסולת. המערכת בארץ עסוקה מאד בשיווק של המזון הזה וזה בא על חשבון האוכלוסייה"

האם את מסכימה עם האמירה שהשמנת יתר היא בגדר המגיפה של המאה ה-21'?
"כן, אבל הבעיה החמורה יותר היא, שאנשים המבקשים להרזות רוצים תוצאות מהירות. לכן, במקרים רבים מה שיש לאנשי המקצוע להציע, זו תזונה המושתתת על מעט קלוריות. בעיני זו טעות יסודית: העניין הוא, שאנחנו צריכים קודם כל לאזן את הגוף, כדי שיהיה מסוגל לעשות את השינוי הזה…"

אז איך נלחמים בזה באמת?
"עוברים לתזונה יותר בריאה. יש המון מאכלים שאפשר לצרוך שיעודדו את הגוף לריפוי. ברור שזה מאד אינדיבידואלי לכל אדם. כדאי להתנקות מכל החומרים המשמרים, המזון המעובד שהיום מציעה לנו התעשייה ולעבור לתזונה המושתתת על בסיס מאכלים כמו ירקות ופירות, יותר קטניות, חלבונים, אגוזים, שיבולת שועל וכן הלאה. זו צריכה שחייבים להרבות בה. יותר ויותר אנשים מוציאים, כל אחד בקצב שלו, את המזון המתועש. גם תעשיית המזון עצמה החלה בשורה של הליכים להפחתת סוכרים כחלק ממגמה עולמית וכלל ארצית. זהו שינוי מבורך".

לטעמך, דיאטה או אורח חיים בריא?
"כמובן שקודם כל אורח חיים בריא, כי שם האדם לומד את היסודות: איך לצרוך את התזונה, כמה, מתי להקשיב לגוף… דברים שבדיאטה לא מלמדים אותנו. התעשייה רוויה אנשי שיווק שמציעים לנו כל מיני סוגי דיאטות המבוססות על הימנעות ממאכלים מסוימים כדי להשיג תוצאות במינימום זמן. המשמעות של הדבר הזה הוא שהגוף לא מאוזן וחוזר להיות מה שהיה. זה לא משנה אם עכשיו אעשה דיאטה לתקופה קצרה והגוף ישיג את התוצאות, אם הוא לא יהיה מאוזן – לא עשינו כלום. יש המון מטופלים שבאים אליי מקבוצות תמיכה ודיאטה למיניהם, שנותנים להם דיאטה אחת למספר אנשים. דיאטה אחת לא יכולה להתאים לך ולו ולה כי לכולם יש סוג דם שונה, יש רעילות שונה, יש תגובה אחרת לסוגי מזון, יש הרגלים אחרים וכו'".

טיפ לסיום?
"זה אמנם היה על קצה המזלג, אבל חשוב לזכור שהגוף נותן לנו המון סימנים ואנחנו צריכים להתייחס אליהם. רבות מהבעיות מהן אנו סובלים נובעים מתזונה לקויה שאינה מאוזנת בהתאם לצרכי הגוף שלנו, אי-עיסוק בספורט ועוד. הגוף מאותת לנו כל הזמן. זה יכול להתבטא במיגרנות, בכאבי ראש או בכאבי מפרקים. החוכמה היא לדעת לראות בזה איתות ולטפל בבעיה ולא בסימפטום – בהתאם לצרכי הגוף עצמו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן