מהו הצומת המסוכן ביותר בנתניה?

בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל; בנתניה נמצאו 11 צמתים אדומים בהם נפגעו 93 אנשים בשלוש השנים האחרונות

2
7152
fotolia צילום

בעמותת אור ירוק ניתחו לאחרונה ומיפו את הצמתים המסוכנים ברחבי הארץ. זאת על בסיס נתוני הלמ"ס במשך שלוש שנים (2017-2019).

בנתניה נמצאו 11 צמתים אדומים, בהם נפגעו 93 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים.

הצמתים המסוכנים ביותר בנתניה הם מפגש הרחובות הרצל פתח תקווה ורזיאל. במהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומי הצומת 18 בני אדם. כמו כן מפגש הרחובות שד' בן אב"י ושד' בנימין שגם בתחומיו נפגעו בשלוש השנים 18 בני אדם.

צמתים אדומים נוספים בנתניה הם: צומת האורזים-האר"י ושד' טום לנטוס בו נפגעו 11 אנשים. בצומת הרחובות שמחה ארליך ושד' בן צבי נפגעו 10 אנשים מהם אחד באורח קשה. צומת החלוצים שד' בנימין ושער הגיא, בו נפגעו שישה אנשים מהם שניים קשה. בנוסף בצומת הרחובות זנגביל, ששת הימים ושוהם נפגעו חמישה אנשים. צומת הרחובות בורוכוב יהושע טהון ויהודה הנשיא הוכר אף הוא כצומת אדום כאשר בשלוש השנים האחרונות נפגעו בו ארבעה אנשים. בצומת בן יהודה פינת בן אב"י נפגעו גם ארבעה אנשים, אחד מהם קשה. בצומת האר"י, חרל"פ ובצומת סמילנסקי רמז נפגעו בכל אחד ארבעה אנשים בשלוש השנים האחרונות.

בעמותת אור ירוק ציינו, כי סף הכניסה לרשימה הצמתים האדומים הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019.

בשנת 2020 חלה עליה של 11% במספר ההרוגים בצמתים העירוניים.

מניתוח של עמותת אור ירוק, לנתוני הלמ"ס, עולה כי 48 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2020 לעומת 43 בני אדם שנהרגו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2019 – עליה של 11%.

עוד עולה מהנתונים כי 10,848 בני אדם נפצעו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2020 לעומת 13,654 נפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2019 – ירידה של כ-25%.

15,906 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים (עירוני ובינעירוני) בשנת 2020 כאשר 68% נפגעו בצמתים העירוניים ו-32% נפגעו בצמתים הבינעירוניים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר, כי "במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית. כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".

2 תגובות

  1. צומת זנגבי ששת הימים זה סכנת נפשות!!!!!!! צריך בהול כיכר או שלחפות איסור חנייה קאוב לצומת. לא רואים כלום!!!! הרכבים מסתירים, אין שדה ראייה. מתקדמים קצת כדי חראות אם בא רכב ובום תאונה. מפחיד!!!
    אנשים יוצאים מהשוק, רחוב סואן. חייב פיתרון.
    מקווה שיתנו מענה מהיר לכל הצמתים שהוזכרו כאן.
    גם צומת רבי עקיבא קריית צאנס סכנת נפשות!!!! תלמידים רבים חוצים שם יש,גם את בית ספר,שרת, גם עגנין וגם הלל צור. חובה לובה חובה לעשות שם כיכר!!! ממש ישנים בעמידה

  2. אחת הסיבות היא שאין בצמתים שיש בהם רמזורים אי הימצאות אור ירוק מהבהב ובלימת הרכב נעשית בפיתאומיות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן