מדוע חשוב לצרוך תוספי סידן?

0
155

תפקידי הסידן בגוף

סידן הוא מינרל בעל תפקידים רבים וחשובים בגוף האדם. רובו מצוי בגופינו בעצמות ובשיניים, ואילו אחוז קטן מצוי ברקמות ובזרם הדם. הסידן הכרחי לפעילות תקינה של מערכת העצבים ומערכת השרירים, כולל השריר החשוב מכולם – שריר הלב. כאשר אנו לא צורכים מספיק סידן באמצעות התזונה שלנו, הגוף מפרק סידן מהעצמות ומשתמש בו לצרכיו, העודף מופרש החוצה בשתן. לכן, תזונה דלה בסידן תביא עם השנים להדלדלות העצמות ולמחלת האוסטאופרוזיס.

ניתן לגלות מחסור בסידן רק באמצעות בדיקת צפיפות עצם, בדיקת דם רגילה לא מספקת את התשובה לכך. תהליך בניית העצמות מסתיים בערך בגיל 25, לכן עד גיל זה חשוב להקפיד על צריכה מקסימאלית של סידן כדי לאפשר צפיפות עצם אופטימלית. לאחר מכן, מתחילה הידלדלות בצפיפות וניתן רק להאט אותה ולשמר את המצב הקיים. מי שלא צורך מספיק סידן בתזונה היום יומית שלו, כדאי שיקח תוספי סידן, על מנת לשמור על בריאות העצמות שלו, בעיקר בגיל המבוגר.

 

כיצד להבטיח ספיגה מקסימאלית של כדורי סידן

כאמור, כל מי שלא מקפיד על תזונה מאוזנת, או לחילופין כבר נמצא בקבוצת סיכון לחלות באוסטאופרוזיס, חייב לשמר את מלאי הסידן שבעצמותיו. הדבר נכון ביותר לנשים, שנוטות לצפיפות עצם נמוכה יותר ולכן לסיכוי גבוה יותר לסבול מאוסטאופרוזיס.

חשוב להדגיש כי תזונה בריאה ומאוזנת הכוללת מרכיבים עשירים בסידן, כגון טחינה, קטניות, סויה וירקות עליים יכולים לתרום ולהגדיל את ספיגת הסידן בגוף. עם זאת, יש לזכור כי תוספי סידן עלולים להיספג פחות טוב בנוכחות חומצה פיטית שמצויה בדגנים ובירקות או בחומצה אוקסלית שמצויה בפירות וירקות שונים.

לסיכום, חשוב לצרוך ביום כמות של כ- 500-600 מ"ג סידן ביום, מה שלא תצליחו להשיג באמצעות תזונה עשירה בסידן, יש להשלים בתוספי תזונה. שימו לב כי מגנזיום מעכב את הפרשת הסידן מהעצמות, לכן מומלץ להקפיד לצרוך גם אותו בכמות מספקת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן