לראשונה בתיכון בנתניה: מגמת תיירות בהתמחות ניהול מלונאי

תיכון תל אביב - סניף נתניה פותח מגמת תיירות עם התמחות בתחום ניהול מלונאי. המסלול כולל מבחני בגרות בהיקף של 10 יח"ל ותעודת הסמכה רשמית לזכאים

0
1883
מנהל ביה
מנהל ביה"ס אלי לוין ומנכ"לית תיכון תל אביב - סניף נתניה אסיה מרדכייב.

תיכון תל אביב – סניף נתניה פותח מגמת תיירות ופנאי עם התמחות בתחום ניהול מלונאי. המסלול כולל מבחני בגרות בהיקף של 10 יח"ל ותעודת הסמכה רשמית לזכאים.

כולנו אוהבים לנפוש בבית מלון, ליהנות מהרוגע, מפעילויות אקסטרים, מטיולים שווים. חופשה עם המשפחה, עם חברות וחברים ולפעמים גם לבד. תעשיית התיירות, בדיוק כמו ניהול פנאי, הפכו לחלק בלתי נפרד ממנוע הצמיחה של המשק הישראלי. הענף בישראל מצוי בתחרות ישירה מול מדינות רבות ברחבי העולם. תחרות על לבו של התייר.

בעידוד משרדי הממשלה השונים, במיוחד עבור תלמידי תיכון מנתניה והאזור, פותח תיכון תל אביב – סניף נתניה מגמת תיירות. מגמת תיירות עם התמחות בניהול מלונאי.

"ענף התיירות", מציינים מנהל ביה"ס אלי לוין והמנכ"לית אסיה מרדכייב, נמצא בצמיחה מתמדת. "תחומי התיירות ותרבות הפנאי, הם ליבת המגמה, הם חלק בלתי נפרד מחיי כולנו".

למי מיועדת המגמה?

"המגמה, כאמור, מיועדת לתלמידי תיכון המעוניינים להתמקצע בתחומי התיירות ותרבות הפנאי. תלמידי ותלמידות תיכון המבקשים לרכוש ידע ומידע מקצועי באחד הענפים המעניינים, המאתגרים והמרכזיים בחיי כולנו".

אנחנו מלמדים מגוון נושאים. המאפיינים התיירותיים בכלל ומאפייני התיירות הנכנסת בפרט. לישראל מגיעים תיירים מכל העולם. יש תיירים המגיעים לישראל בשל קדושתה לדתות ונופיה ההיסטוריים. יש המגיעים לבילוי של רגל על רגל ורייזרים במדבר יהודה"

למה כדאי ללמוד במגמה?

"המגמה מקנה הכשרה מקצועית וידע בתחומי התיירות ותרבות הפנאי בעידן הגלובליזציה. מטרת העל של המגמה היא לעודד את פיתוח התיירות בישראל. המגמה מקנה הכשרה מקצועית וידע בתחומי תרבות הפנאי. הכוונה היא לאטרקציות שונות, אירועים, מופעים ועוד. הבוגרים יוכלו להשתלב בתעשייה דינמית התופסת תאוצה בישראל ובעולם".

מה כוללים הלימודים, שנשמעים מאוד כיפיים מצד אחד וחדים ומדויקים מצד שני?

"התלמידים במגמה לומדים מגוון נושאים. למשל, את המאפיינים התיירותיים בכלל ואת מאפייני התיירות הנכנסת בפרט. לישראל מגיעים תיירים מכל העולם. יש תיירים המגיעים לישראל בשל קדושתה לדתות ונופיה ההיסטוריים. יש המגיעים לבילוי של רגל על רגל ורייזרים במדבר יהודה. במגמה מלמדים גם ניהול שיווק תיירותי, לימודי תרבות פנאי בהיבט תיירותי וכמובן תכנון תיירות. התלמידים לומדים ניהול וייעוץ תיירותי במשרד נסיעות. ניהול חשבונות, הזמנות וקבלת אורחים בבית מלון. ההתמחות אצלנו היא ניהול מלונאי, שזה כולל בנוסף יישומי מחשב בתיירות בכלל ובמלון בפרט".

"ענף התיירות", מציינים מנהל ביה"ס אלי לוין ומנכ"לית תיכון תל אביב – נתניה אסיה מרדכייב, נמצא בצמיחה מתמדת. "תחומי התיירות ותרבות הפנאי, שהם ליבת מגמת תיירות, הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי כולנו".

 

מלבד לימוד כל ענף התיירות ותרבות הפנאי, קיימת גם התמחות בתחום ניהול מלונאי. מה הכוונה?

"על מנת לשמש בעתיד בתחום של יועץ תיירות או סוכן נסיעות, אנחנו מתמקדים בלימוד ענף התיירות. בנוסף, אנחנו מתמקדים בלימוד של תרבות הפנאי. זאת במטרה להעניק לתלמידים שלנו את כל הכלים הנדרשים. בנוסף, אצלנו יש התמחות בתחום ניהול מלונאי. התמחות זו מתמקדת בתחום המלונאי על כל היבטיו וצרכיו המקצועיים".

מעבר ללימודים במגמה בהיקף של 10 יח"ל במסגרת הבגרות, למה זכאים בוגרי המגמה מבחינת הסמכות מקצועיות?

"בוגרי "ניהול תיירותי" יוכלו להשתלב בעבודה אצל מארגני תיירות נכנסת לישראל. כמו גם בסוכנויות נסיעות. בוגרי ניהול מלונאי יוכלו להשתלב בבתי מלון – החל כפקידי קבלה בבתי מלון (תעודת הסמכה מטעם משרד העבודה והרווחה). וכמובן, במקצועות ניהוליים נוספים".

תיכון תל אביב – סניף נתניה הוא בית ספר פרטי בנתניה המיועד לתלמידי כיתות י' – י"ב. הגישות החינוכיות בבית הספר הנן מתקדמות ומעניקות לתלמיד מעטפת חינוכית ולימודית מלאה. זאת לצד מעטפת תומכת רגשית.  בנוסף, בתיכון תל אביב לימודי העשרה ומתן מיומנויות וארגז כלים לחיים.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

תיכון תל אביב מציג: הכנה לבגרות – כל הטיפים להצלחה

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן